Keskiviikko 22.11.

Markku MäenpääKlo 10.00

Puheenjohtajan terveiset

  • What´s Going On In Retail. Haasteet - ratkaisut - tulevaisuus.
  • Mille osa-alueille maailman retail-toimitusjohtajat fokusoituvat vuonna 2018?

Kari Luoto Mika Sutinen Tomi Järvenpää Klo 10.30

Vähittäiskaupan asiantuntijapaneeli

  • Mitkä ovat keskeisimmät kehityshankkeet?
  • Miten rakennetaan tehokas ja kannattava ketju, mutta samalla henkilöstön rakastama työpaikka?
  • Miten syntyy päivittäistavarainnovaatio ja millä eväillä sitä viedään maailmalle?
  • Mitä kuuluu kaupan ja tavarantoimittajan väliselle yhteistyölle?
  • Ovatko tavarantoimittajien brändit tervetulleita osaksi ketjujen myymäläkonsepteja?

Johanna VirtanenKlo 11.30

3D-tulostuksen konseptointi ja sen kaupallistaminen

  • Miten 3D-tulostus muokkaa pikkuhiljaa kuluttajatuotteidenkin toimitusketjun jokaista vaihetta.
  • Mikä on näkemis-kategorian business-malli lähitulevaisuudessa ja mitkä tekijät sitä ohjaavat?

Antti SyväniemiKlo 13.15

Spämmistä palveluksi - tekoäly markkinoinnin ajurina?

  • Kuinka analytiikka muuttaa markkinoinnin palveluksi?
  • Automatisoitu asiakasdialogi tuottaa tarkkoja tuloksia
  • Personoidulla dialogilla moninkertaiset tulokset
  • Kuinka kokeilla tulevaisuutta jo tänään?

Ahti Leväaho Klo 14.00

Päivittäistavarakaupassa merkittävin osa kuluttajien lopullisista ostopäätöksistä tehdään myymälöissä. Brändien mahdollisuudet kohdentaa markkinointiaan yksittäisiin kuluttajiin kustannustehokkailla ja helpoilla tavoilla ostoskierrosten aikana myymälöiden sisällä ovat toistaiseksi olleet erittäin rajalliset.

Smartcart Oy:n markkinointijohtaja Ahti Leväaho käy läpi case-esimerkkien kautta mainonnallisia ratkaisuja ja kesän 2017 aikana toteutettuja laajoja kuluttajatutkimuksia, jotka pureutuvat erityisesti henkilökohtaisen digitaalisen myymälämarkkinoinnin vaikutuksiin kuluttajakäyttäytymiseen ostopäätöstilanteissa.

Annukka Pokki Klo 15.15

Trendikatsaus myymälämarkkinointiin Suomessa

  • Mitä mieltä myymälämarkkinoinnin vaikuttajat ovat Suomen myymälämarkkinoinnin tilasta ja trendeistä?
  • Kasvun ajurit tulevaisuudessa
  • Myymälämarkkinoinnin muutosvoimat

Anna-Maria Rönnqvist Klo 16.00

Retail Renaissance – asiakas teknologian ehdoilla, vai teknologiaa asiakkaan ehdoilla?

  • Retail-ala suurten muutosten ääressä – katsaus alan globaaleihin trendeihin
  • Asiakkaan käyttäytymismalllien vaikutus teknologiavalintoihn ja- ratkaisuihin

Torstai 23.11.

Markku MäenpääKlo 9.00

Category Management 2.0

  • Missä mennään tällä hetkellä?
  • Mikä on tilanne Suomessa?
  • Smart Start ja Catman Akatemia

Jani HalmeKlo 9.45

Luovuuden ja datan palkittuja liittoja Cannesista ja kotimaasta

  • Luovan tuloksellisia töitä datan ja luovuuden toisiaan rikastavasta yhdistämisestä meillä ja muualla.

Sallamaari Muhonen Klo 10.45

Tarjousräiskäleistä tarinallistamiseen

  • Mitä uusia kykyjä sisältömarkkinointi ja sosiaalinen media vaativat retail-ammattilaisilta? 

Kaisa Nick Klo 12.30

Google-haut, vähittäiskaupan trendit ja digistrategia

  • Minkälaisia kaupan alan trendejä Google-haut meille paljastavat.
  • Millä eväillä kannattaa suunnitella digitaalista strategiaa juuri nyt?

Maiju FerneliusKlo 13.15

  • Mitkä mainokset ja mainostajat ovat jääneet kuluttajien mieleen parhaiten?
  • Mitä neurologinen tutkimus kertoo markkinointiviestinnän vaikuttavuudesta?
  • Mistä aiheista ihmiset haluavat vastaanottaa suoramainontaa?
  • Miten kauppias voi maksimoida verkkokauppansa asiakasmäärän?

Anna Hoskonen Tatu Malmström Klo 14.30

Kauppakokemus koukuttaa vasta, kun insight ja konseptointi sulautuvat yhteen tilasuunnittelussa

  • Vuoropuhelu poikkeuksellisen asiakaskokemuksen rakentamisesta kauppaan käytännön esimerkkien kautta

Sami Karhunen Klo 15.30

Monikanavainen maksaminen lähitulevaisuuden myymälöissä

  • Myymälöiden ja virtuaalisen kaupan suhde
  • Monikanavainen osto-, maksu- ja kanta-asiakaskokemus
  • Uudet maksutavat