Keskiviikko 14.11. klo 9.30-16.00

Kalle Peltola Finnkino Klo 9.45

Elokuvia, seminaareja vai vähittäiskauppoja

  • Onko elokuvateatteri kivijalkakauppa?
  • Mitkä ovat kuluttajan odotukset ja miten niihin vastataan?
  • Valtaavatko elokuvateatterit markkinaa perinteisiltä kokouspalveluilta?

Minna Cousins Vaasan Oy

Heli Tammivuori Elintarviketeollisuusliitto

Reetta-Liisa Pikkola Suomalainen Kirjakauppa

Elina Rajanen Analyse²

Klo 10.30 - RETAIL FEMALE PANEL

Minna Cousins, Vaasan Oy

Minna osallistuu seminaarin Retail Female Panel –osuuteen ja edustaa siinä vähittäiskaupan asiantuntemusta bränditalon ja tavarantoimittajan näkökulmasta.

Heli Tammivuori, Elintarviketeollisuusliitto

Heli Tammivuori edustaa Retail Female Panel –osuudessa ruoka-alan näköalapaikkaa ja tuo mukaan keskusteluun ruoka- ja juomayritysten kilpailu- ja kasvuedellytykset.

Reetta-Liisa Pikkola, Suomalainen Kirjakauppa

Reettis tuo paneeliin asiantuntevan tuulahduksen erikoiskaupan ketjun näkökulmaa. Ketju-uudistus, tuoteryhmäjohtaminen ja lukemisen haasteet ovat vahvasti agendalla.

Elina Rajanen, Analyse²

Elina valottaa paneelissa tiedolla johtamisen näkökulmaa ja sen tärkeyttä strategisessa päätöksenteossa.

Minna Koskelo 11Helsinki & Futures Specialists Helsinki Klo 11.15

Tulevaisuuden asiakaskokemus ja emotionaaliset markkinat

  • Bisneslogiikan suunnanmuutos – asiakaskokemus menestyksen mittarina
  • Huominen tehdään nyt - ennakoimalla tulevaisuuskestäväksi
  • Tulevaisuustietoisuus kilpailuedun synnyttäjänä

Tommi Havukainen Houston Analytics Klo 13.00

Miten optimoida valikoima ja tuotteille annettava hyllytila niin, että se palvelisi mahdollisimman hyvin kanta-asiakkaita ja toisaalta turvaisi hyvän myynninkehityksen ja tuoton? Haastavan yhtälön ratkaisuna on analytiikan rekrytoiminen apumieheksi.

Tommi Havukainen kertoo puheenvuorossaan valikoima- ja tilanhallinnan automaatioista, sekä hyllytilan optimoinnista. Millainen on analytiikkatyökalu, joka synkronoi eri tietokokonaisuudet ja pystyy siten optimoimaan tilanjaon hyllymoduuli kerrallaan.

Tiina Karppinen Grano Klo 13.40

Kuka muu muka?

Markkinoinnin kenttä on muutoksessa, media pirstaloituu ja dataa on käytössä enemmän kuin koskaan. Kuluttajaa tämä ei voisi vähempää kiinnostaa. Mitä kuluttaja odottaa brändiltä ja kuka näihin odotuksiin vastaa?

Lasse Mitronen Aalto-yliopisto Klo 14.30

Verkkokaupat ja markkinapaikat valtaavat kaupan?

  • Mikä houkuttaa ja koukuttaa asiakkaita digitaalisissa kauppapaikoissa?
  • Mikä on kansainvälisten verkkokauppojen ja markkinapaikkojen menestyksen salaisuus?
  • Kuinka kilpailla onnistuneesti niiden kanssa?

Anne-Maria Rönnqvist Accenture Klo 15.15

Asiakkaat elävät enenevissä määrin integroiduissa markkinapaikoissa. Kauppa siirtyy pikkuhiljaa tarjoamaan asiakkailleen ostohetkellä sopivaksi tunnistettuja kokonaisuuksia. Samalla asiakkaat alkavat ostamaan luotetulta kumppanilta juuri ostohetkellä sopivaksi tunnistettuja tuotteita. Omnichannel -ajattelu ei enää riitä, nyt on oltava läsnä missä tahansa. Ympäröivä tila on ymmärrettävä avoimen ekosysteemin muodossa ja datasta on kyettävä muodostamaan sovellettua älykkyyttä.

Mitä tämä tarkoittaa käytännössä? Tule kuuntelemaan Case-esimerkkien kautta, miten integroitu markkinapaikka vaikuttaa nyt ja tulevaisuudessa vähittäiskauppaan.

Torstai 15.11. klo 8.30-16.00

Veijo Heinonen Kauppahalli24 Klo 8.30

Mitä tulee Amazonin ja Alibaban jälkeen?
Miten on mahdollista, että valikoimapäätökset siirtyvät kaupalta tavarantoimittajille?
Päivittäistavarakaupan avoin asiakaskeskeinen ekosysteemihanke. Sanahirviö vai mikä?

Markku Mäenpää What´s Going On In Retail Klo 9.15

Markku kertoo puheenvuorossaan Category Management 2.0:n tuoreet kuulumiset, uudet caset ja tuloksia tavarantoimittajien ja kaupan välisistä yhteistyöprojekteista. Lisäksi hän valottaa ruoan verkkokaupan focus-ryhmäpohjaista tutkimusmenetelmää ja sen käyttökelpoisuutta category management -ajattelussa.

Jarno Kukila Smartcart Klo 10.15

Tuomas Teinilä Via Esca Klo 11.00

Markus Varsikko Dash Retail Consulting Klo 11.40

RETAIL MEDIA STREAM

Jarno Kukila, Smartcart

Päivittäistavarakaupassa merkittävin osa kuluttajien lopullisista ostopäätöksistä tehdään myymälöissä. Silti brändien ja kaupan mahdollisuudet kohdentaa ja personoida markkinointiaan yksittäisiin kuluttajiin ostoskierrosten aikana kustannustehokkailla tavoilla myymälöiden sisällä ovat toistaiseksi olleet rajalliset.

Jarno Kukila käy läpi Smartcartin case-esimerkkien kautta markkinoinnillisia ratkaisuja ja huhti-syyskuussa 2018 Suomessa toteutettuja laajoja kuluttajatutkimuksia, jotka pureutuvat henkilökohtaisen digitaalisen myymälämarkkinoinnin vaikutuksiin kuluttajakäyttäytymiseen ostopäätöstilanteissa. Smartcart-älykärryillä mainonnan ostokonversio on tuotekategorista riippuen 5-19%.

Tuomas Teinilä, Via Esca

Hyvinvointipalvelut muuttavat ostokäyttäytymistä

  • Impulssiostaminen tapahtuu kivijalassa ja hyvinvointipalvelut ovat kiinni verkko-ostamisessa
  • Helppous ja hyvinvointi samassa paketissa kotiin toimitettuna. Mikä muuttuu?
  • Kuinka dramaattiset vaikutukset paremmilla ruokailutottumuksilla on ostoskorin arvoon ja rakenteeseen?

Markus Varsikko, Dash Retail Consulting

Amazon – Maailman suurin retail-media

  • Amazon on nyt Yhdysvaltain 3. suurin digitaalinen mainosmedia
  • Kenen kustannuksella se kasvaa?
  • Miksi mainostajat panostavat siihen?

Rami Veranen Supercrush Klo 13.10

Mikä tekee brändistä vahvan ja kuluttajan silmissä haluttavan, miten se tehdään tuoteryhmätasolla?

  • Miten brändin merkitystä tuoteryhmälle ja kuluttajalle voidaan arvioida
  • Onko hyllyssä tilaa kaikille, pitäisikö olla?
  • Kannattaako kysellä kuluttajalta, kun ostodatakin on käytettävissä
  • Millaista tietoa kuluttajalta saadaan ja miten sitä voidaan hyödyntää

Piero Silvani K-Caara Klo 13.50

Autokauppa on Silvanin mukaan siirtymässä nonstop -aikaan.
Asiakkaat määrittävät milloin siirtymä toteutuu.
Ehkä jonain päivänä joku soittaa sinulle?

Sami Karhunen OP Klo 15.30

Viime vuoden seminaariyleisön uusintavaade. Esiintyjä on tiedossa, esityksen aihetta ei tiedä esiintyjä itsekään. Kaikki selviää aikanaan.

Esitysten sisällöt ja esitysajat saattavat muuttua tässä ilmoitetusta!