Keskiviikko 27.11.

Jyrki Narinen COLORO

Jyrkin esityksen sisältö julkaistaan myöhemmin.

Mia Ropponen Kesko

Severi Saraste Compensate

Vähittäiskaupan asiantuntijapaneeli

Ilmastonmuutoksen vaikutukset vähittäiskaupan arvoketjun eri osa-alueisiin

  • Hoidetaanko hommat kompensaatiomaksuilla, puiden istutuksilla vai tarvitaanko muutakin?
  • Onko aihe ylipäätään ajankohtainen ja relevantti?
  • Voiko tätä kautta edelleen positioitua erottuvasti vai ollaanko jo kilpailukyvyn ylläpidon alueella?

Lisää paneelin jäseniä julkaistaan syyskuun aikana.

Tiia Palvimo Telia

Tiian esityksen sisältö julkaistaan myöhemmin.

Kukka-Mari Kiuru Luova suunnittelija

Saatat kysyä: "Kuinka luova leikki voi toimia uusien ideoiden ja luovuuden synnyttäjänä? Miten uutta ajattelua ja hyvinvointia voidaan tuottaa moniaistisen ja haptisen tekemisen avulla? Millaisia ovat inspiroivan ja iloa tuottavan kokemuksen elementit?" Minä vastaan.

  • Luova leikki uusien ideoiden ja luovuuden synnyttäjänä
  • Uutta ajattelua ja hyvinvointia moniaistisen ja haptisen tekemisen avulla
  • Inspiroivan ja iloa tuottavan kokemuksen elementit

Michael Dahl Index House

Private Label Index – kaupan omien merkkien kehitys ja tulevaisuus Ruotsissa

  • Konseptin tausta ja tavoitteet – Private labelit syövät markkinaosuuksia Ruotsissa
  • Konseptin rakenne ja uniikki tulevaisuuteen katsova menetelmä
  • Esittely tämän vuoden Ruotsin Private Label Index tutkimuksesta
  • Päätelmiä Ruotsin kehityssuunnasta

Arttu Salovaara BOND

Simply. Surpricing

  • Sukellus retail designin prosessiin - Case
  • Terveisiä maailmalta - Hello Dubai, Lontoo, Tallinna ja Helsinki
  • Suunnittelufilosofian kulmakivet

Jyrki Sukula

Uuden sukupolven ruokakauppa. Ruokaa, ei pelkästään raaka-aineita.

  • Päivittäistavarakaupan ja ravintolan raja-aidat häviävät ja lopulta katoavat
  • Raaka-aine -lähtöisyydestä ratkaisujen maailmaan
  • Ottaako kasvisruoka keulapaikan pt-kauppojen myynnin rakenteessa?
  • Case: K-Supermarket Tripla

Markku Mäenpää What´s Going On In Retail®

Category Management Master Class Disruption

Pecha Kucha -henkinen tietoisku, jossa kerron 30 minuutissa kaiken olennaisen tuoteryhmäjohtamisen nykytilasta, käynnissä olevista projekteista ja etenemismalleista. Ymmärrettävästi, inspiroivasti, suomeksi.

Torstai 28.11.

Kati Kivimäki Mall of Tripla

Kauppakeskus vai kaupunkikeskus – joutomaasta kaupunkikulttuurin kodiksi

  • Mall of Triplan tarina – asiakaskeskeinen konseptointi rakennushankkeen ytimessä
  • Kauppakeskusten rooli kaupunkikehityksessä ja ihmisten arjessa

Mall of Tripla avaa ovensa lokakuussa 2019 Helsingin Pasilassa ja tarjoaa yltäkylläisesti elämyksiä, makuja, kulttuuria ja shoppailumahdollisuuksia kaikkien tarpeisiin. Mall of Tripla on liikemäärältään pohjoismaiden suurin kauppakeskus. Kolmen korttelin Tripla-kokonaisuus pitää sisällään juna-aseman, kauppakeskuksen, hotellin sekä toimisto- ja asuintaloja.

Ida Ojanen Siteimprove

Ari-Pekka Saarela Annanpura

Sokean käyttäjän avulla löytyy jyvä

  • Miten pärjätä verkkokaupan kasvavassa kilpailussa?
  • Onko palvelun suunnittelun lähtökohtana asiakas?
  • Onko asiointi helppoa vai vaikeaa?
  • Kun verkkopalvelusi palvelee myös asiakkaita, joille sen käyttö on vaikeinta (extreme-käyttäjät) -> Luot parhaan kokemuksen kaikille käyttäjille.

Jussi Mäntynen Analyysiverstas

Antti Viertola Analyysiverstas

Analytiikka kuuluu kaikille

Miten edistää tiedon parempaa hyödyntämistä organisaatiossa ja osana päätöksentekoa? Miten valjastaa päätöksenteon kannalta olennainen data osaksi yrityksen prosesseja tuottamaan lisäarvoa omaan liiketoimintaan ja asiakkuuksien johtamiseen? Analytiikan hyödyntäminen on jokaisen velvollisuus ja etuoikeus. Analytiikasta saatavat hyödyt on mahdollista tuoda kaikkien käyttöön.

Miten edistää tiedon parempaa hyödyntämistä organisaatiossa ja osana päätöksentekoa? Miten valjastaa päätöksenteon kannalta olennainen data osaksi yrityksen prosesseja tuottamaan lisäarvoa omaan liiketoimintaan ja asiakkuuksien johtamiseen? Analytiikan hyödyntäminen on jokaisen velvollisuus ja etuoikeus. Analytiikasta saatavat hyödyt on mahdollista tuoda kaikkien käyttöön.

Mika Kukkurainen Nordic FoodTech VC

#UusiRuoka muuttaa koko arvoketjun

Pohjoismaiden ensimmäinen uuden ruuan ja ruokateknologian pääomarahasto sijoittaa aloittaviin innovatiivisiin yrityksiin, jotka luovat radikaaleja ratkaisuja muuttaakseen ruuan arvoketjua tehden hyvää yksilölle, yhteiskunnalle ja planeetalle.

Tea Latvala Teatiamo

Dildodiilerin tarina

  • Vaikeuksista voittoon
  • Pääomasijoittajat ja tuotekehityslaina
  • Eri jakeluteiden roolit ja vahvuudet

Balázs Horváth Ultinous

360 degree insights and customer management through AI-powered real-time video analytics

Balázs will highlight the latest developments in in-store video analytics solutions and their implications for retails. They will provide overview on use cases in various retail categories, finally offer a practical guide to assess your own organization's readiness to AI and in-store analytics and outline the roadmap to harness the potential in AI.

Ilona Oksanen WERK Retail

Omnichannel Roadmap - menestyksekkäiden konseptien kivijalka

Kaupan rakenne ja ostamisen psykologia on muuttunut ja maailmamme on perustavanlaatuisesti monikanavainen. Asiakkaan odotukset kasvavat ja samalla kivijalka valmistautuu uuteen rooliinsa. Hyppää mukaan Omnichannel Roadmappiin ja kuule kuinka ottaa täydet tehot saumattomista retailin konsepteista ja visuaalisesta toteutuksesta.

Markku Mäenpää What´s Going On In Retail®

Carte blanche – Vapaat kädet vai avoin valtakirja?

Päädyin Carte blanche -näytöksessäni kokonaisuuteen, jonka keskiössä ei ole kuluttaja, eikä shopper, vaan ihminen. Ihminen siksi, koska tunnetusti markkinointiviestinnän tehtävänä on tehdä vaikutus – ihmiseen. Ihmisen vaikuttuminen sekä alentaa myynnin kustannuksia että helpottaa brändien ja vähittäiskaupan työtaakkaa. Kysymys on viime kädessä ihmisten ajasta, resursseista ja rahasta.

Valitsin näytökseen mukaan sellaisia mainoselokuvia, jotka ovat tehneet minuun vaikutuksen sekä vähittäiskaupan että markkinointiviestinnän ammattilaisena ja ennen kaikkea ihmisenä. 35 vuotta on jo sellainen ajanjakso, jona aikana on ehtinyt vaikuttuakin. Nauttikaa elokuvista.