Klo 10.00

Mari Kiviniemi Kaupan liitto
Kaupan näkymät koronakriisin jälkeen
- Miten koronakriisistä on toivuttu?
- Miltä näyttää suomalaisen kaupan tulevaisuus verkkokaupan lisääntyessä?
- Miten varmistetaan suomalaisen kaupan kilpailukyky?
Esiintyjinä ja asiantuntijoina mm.
Mari KiviniemiKaupan liitto
Tommi TervanenKotipizza
Anna SorainenGround
Petteri PartaRed Bull
Aleksi SalminenRedi
Eka RuolaVincit Now
Hannu AaltonenK-Citymarket Kupittaa
Arhi KivilahtiAda Insights
Jenna MäntynenFutures Platform
Arto SivonenMåndag
Anu MuurinenAccenture
KORONARAJOITUKSISTA JOHTUEN, SEMINAARIN AJANKOHTA SIIRTYI MARRASKUULTA 2020 VUODELLE 2021. UUSI AJANKOHTA JA PAIKKA JULKAISTAAN MAHDOLLISIMMAN PIAN.
Mari Kiviniemi Kaupan liitto
Kaupan näkymät koronakriisin jälkeen
Tommi Tervanen Kotipizza Group
Petteri Parta Red Bull Finland
Arto Sivonen Måndag
Anssi Järvinen Oy Anssi Järvinen Ab
Vähittäiskaupan asiantuntijapaneeli
Suuri osa sekä tuote- että palvelulanseerauksista Suomessa epäonnistuu totaalisesti. Miksi näin tapahtuu ja miten lanseeraukset tulisi suunnitella, että niihin sijoitetut pääomat tuottaisivat ja toisivat lisäarvoa koko kaupan arvoketjulle? Miten tämän päivän lanseerauspäätökset syntyvät?
Kuva: Iiro Immonen Tiia Palvimo Telia
Uusi normaali - ymmärrys liikkumiskäyttäytymisen muutoksesta on nyt entistäkin tärkeämpää.
Jenna Mäntynen Futures Platform
Miten tunnistaa liiketoimintamahdollisuudet ennakkoon? Miten varmistaa, että olemme varautuneet paremmin, kun uusi kriisi koittaa?
Maailma muuttuu yhä nopeammin ja muutokset ovat monisyisiä sekä kompleksisia. Organisaatiot pienistä isoihin tarvitsevat kykyä katsoa tulevaisuuteen ja tunnistaa sen uhkia ja mahdollisuuksia. Kriisitilanteet luovat painetta, mutta myös tilaisuuden uudistua sekä löytää uusia liiketoiminta-alueita.
Jone Korpi Idea Markkinointi
Brändin rikastaminen ja new age -metodiikka
Markku Mäenpää What´s Going On In Retail®
Category Management Masterclass Disruption Volume 2
Koronapandemia ei ollut virologeille mikään yllätys. Sen sijaan myynnin- ja tuotonrakenteen muutokset tulivat sekä kaupalle että tavarantoimittajille yllätyksinä.
Annika Lundström Vapa Media
Maailma muuttuu nyt nopeammin kuin osasimme ehkä koskaan odottaa. Ihmisten käyttäytyminen muuttuu, eikä vähiten kuluttamisen alueella. Verkkokaupan osuus kasvaa, hintakilpailu kiristyy, ja kivijalka kuolee? Ei välttämättä, sillä menestyviä yrityksiä tuntuu yhdistävän yksi sana: asiakaskokemus. Kuinka saada kivijalka ja digitaaliset kanavat puhumaan samaa kieltä? Millä kaikella tekemisellä asiakaskokemusta tulisi ja johtaa, ja millä kaikella me sitä päädymme johtamaan?
Juhana Rintala Ruokaboksi
Arhi Kivilahti Ada Insights
Markku Mäenpää QnA
Hannu Aaltonen K-Citymarket Kupittaa
Minna Cousins Vaasan Oy
Suuri ruoan verkkokauppakeskustelu
Ruoan verkkokauppa on Suomessa voimakkaassa kiihdytysvaiheessa, mutta kuinka kauan. Voisivatko tavarantoimittaja-brändit edesauttaa ruoan verkkokaupan toimijoita kasvun vauhdittamisessa, vai pärjäävätkö ruoan verkkokauppiaat omillaan? Ruoan verkkokaupan algoritmit ja muu data antavat vastauksen kysymyksiin mitä, miten ja kuinka paljon, mutta yksi keskeisimmistä kysymyksistä jää vaille vastausta. Miksi?
Aleksi Salminen Kauppakeskus REDI
Kaupunkisuunnittelun malliesimerkki vai ostovoimaa odotteleva kauppakeskus?
Anna Sorainen Briiffi & Ground Communications
Rakastu kritiikkiin!
Mihinkään ei ole niin helppo rakastua kuin omiin mielipiteisiin. Jos niitä rakastaa, ei näe eikä kuule muuta. Kritiikki on palautetta, ja ilman sitä mennään sokkona. Kritiikillä voi kehittää ja kehittyä, ilman ei. Myhäilyllä ei muuteta mitään. Kaupan alan toimijoilla on valtava vastuu kuluttajille, ja ala voi kärsiä vielä kauan kuluttajien menetetystä turvallisuudentunteesta.
Siinä esimerkkejä Annan kollegoiden vastauksista kysymykseen, miksi vähittäiskaupan toimijoiden tulisi rakastaa kritiikkiä. Vastaukset tulivat slackissä vartissa, tunteen palolla.
Rakkaus kritiikkiä kohtaan vaatii rohkeutta, peiliä ja raivorehellisyyttä. Se vaatii tarkkaa ja analyyttistä katsetta ympäröivään todellisuuteen. Se vaatii fokusta sekä omaan napaan että kaukaisuuteen. Se on paras vakuutus kriisien ennakoinnissa ja maineuhkien tunnistamisessa. Anna auttaa sukeltamaan syvään päähän ja haastaa sinut tunnistamaan oman maisemasi maineuhat ja mahdollisuudet.
Eka Ruola Vincit Now
Markkinoinnin uudet 4P:tä
Anu Muurinen Accenture
Retail Loyalty Benchmarking – the benefits, mechanics and customer appeal.
Moving from ‘something for everyone’ to ‘everything for someone’ - a loyalty program is an effective way of differentiating a proposition from rivals and enhancing brand values. Loyalty programs are especially important for retailers selling predominantly branded products or commodity items (e.g. grocers). What are the different succesful models from theglobal arena, how has Lidl Plus changed the retail loyalty in Finland and what is the expected impact of Amazon Prime to the Loyalty Mindsets of Finnish customers?
Annukka Pokki ZetaDisplay
Katsaus retailin tulevaisuuteen
Teppo Juuvinmaa Kulma Creative
Mitä tehdä kun brändin lojaliteetti laskee ja ihmisen kokeilunhalu kasvaa?
Markku Mäenpää Merkantics
PRIVATE LABEL INDEX FINLAND - VUOSISUUNNITTELUN UUSI AIKA