Päiväkohtainen ohjelma julkaistaan myöhemmin. Esitysten ja paneelien ajankohdat saattavat vaihtua.
INSIGHTS FROM EUROSHOP 2026

Retail Rebels
Retail Rebels koostaa WGOIR-seminaariin kattavan paketin vuoden 2026 Euroshop-messujen parhaista innovaatioista ja tulevaisuuden kivijalkamyymälöiden näkymistä!
Kokeneet myymälämuotoilijat Virve Arvola ja Liisa Hyyrynen esittelevät messujen inspiroivimmat konseptit, rohkeimmat visuaaliset ratkaisut ja uusimmat teknologiat, ja antavat käytännönläheisiä vinkkejä ideoiden viemisessä konkretiaan. Mitä myymälässä saa ja voi tehdä?
Tule kuuntelemaan puheenvuoro ja valmistaudu uudistamaan ajattelusi kaupallisen tilasuunnittelun suhteen.
Miten hintavetoisessa markkinassa voi erottautua?

TBWA
– Miten kaupan ketjut voivat erottua muussakin kuin hintamielikuvassa?
– Mikä on asiakkaan inspiroimisen, ohjaamisen ja yllättämisen rooli?
– Mitä kauppa ja brändit voivat tehdä yhdessä?
Matka kohti tiedolla johtamista – datan ja analytiikan voimalla

Fazer
Organisaatiot keräävät tänä päivänä valtavia määriä dataa,
mutta todellinen kilpailuetu syntyy vasta, kun data muutetaan tiedoksi
ja tieto toiminnaksi.
Tämä esitys kuvaa Fazerin matkaa kohti
tiedolla johtamista – vaiheittaista muutosta, jossa päätöksenteon
perustaksi rakennetaan luotettava data, kehittynyt analytiikka ja
datalähtöinen toimintakulttuuri.
Esitys käsittelee myös sitä, miten Fazerin organisaatiot voivat
hyödyntää dataa strategisesti: miten datan laatu ja hallinta luovat
pohjan analytiikalle, miten tekoäly ja BI-ratkaisut tukevat
päätöksentekoa, sekä miten johtaminen ja kulttuuri muovataan
tukemaan tiedolla johtamista.
Matka ei ole teknologiaprojekti, vaan
jatkuva kehitysprosessi, jossa onnistuminen edellyttää sekä
osaamista että muutosta ajattelutavoissa.
Fazerin tiedolla johtamisen matkan tavoitteena on luoda organisaatio,
joka ei pelkästään mittaa mennyttä, vaan ennakoi tulevaa ja johtaa
faktojen, ei tunteiden perusteella.
Empatia360™ – Empatia ohjaa parempiin palveluihin


Q-Factory
Empatia360™ uusi menetelmä, joka yhdistää empatian, asiakasymmärryksen ja saavutettavuuden näkökulmat. Menetelmä auttaa kaupan alan toimijoita tunnistamaan ja ymmärtämään asiakkaiden erilaisia rajoitteita ja haastavia tilanteita – ja kehittämään palveluita, jotka ovat aidosti saavutettavia ja inhimillisiä.
Monipuolisia näkökulmia huomioimalla empatia ohjaa luomaan ratkaisuja, jotka eivät ole vain toimivia, vaan myös miellyttäviä ja intuitiivisia kaikille.
Niina tuo esitykseen vahvan näkökulman siitä, miten empatia voi toimia työkaluna kaupan alan palveluiden kehittämisessä ja miten se voi vaikuttaa positiivisesti sekä asiakkaisiin että työntekijöihin.
Timo tuo esitykseen näkökulman siitä, miten saavutettavuus voi aidosti parantaa asiakaskokemusta – ei vain erityisryhmille, vaan kaikille asiakkaille.
Forget the customer, see the person

Merkantics
– Miten Carrefour on rakentanut itselleen kilpailuedun esteettömyyden avulla?
– Mitä etua ”customer led events – collaborative category management” -ajattelu on tuonut Tescolle?
VUODEN 2025 RETAIL-MARKKINOINTITEKO -julkistus

Normal

Tokmanni

Merkantics

TBWA
Syksyllä 2024 lanseerattu seminaarin oheistapahtuma ottaa rohkeasti paikan suomalaisten retail-markkinoinnin -tekijöiden mielissä. Tavoitteena on nostaa retail-markkinoinnin tasoa, puhuttelevuutta, tuloksellisuutta, sekä sisällön ja visuaalisuuden laatua suomalaisessa retail-markkinointikentässä.
Ehdotuksia ruotivat ja näkemyksiään antavat suomalaisen retail-markkinointikentän kokeneet tekijät ja asiantuntijat kaupan, tavarantoimittajan ja suunnittelutoimiston näkökulmasta.
Retail-markkinointiteko on nimenomaan teko, ei siis pelkkää puhetta. Teoilla on aina merkityksensä, mutta myös seurauksensa.

