Lisää puhujia julkistetaan marraskuun aikana.

Retail Rebels
Myymälämuotoilija Virve Arvola on luova ja monipuolinen visuaalisen markkinoinnin asiantuntija, jonka elämäntehtävänä on auttaa yrityksiä luomaan merkityksellisiä myymäläilmeitä ja markkinointiviestinnän toteutuksia. Arvola on tunnettu syvällisestä tavastaan suhtautua myymälämarkkinoinnin toimenpiteisiin sekä vahvasta tulevaisuus-ajattelustaan. Puhujana Arvola on innostava, syväluotaava ja ajattelemaan herättävä.
Kansainvälisten verkostojen sekä visuaalisen markkinoinnin yhdistysten jäsenenä Arvola on alansa muutoksien ja uusien innovaatioiden näköalapaikalla. Yhteistyö kansainvälisten British Display Societyn ja Shop!-yhdisten puheenjohtajien kanssa on laajentanut tietoa myymäläsuunnittelun tulevaisuuden näkymistä eri puolilta maailmaa.
Arvola on ensimmäisenä Suomessa lähtenyt kehittämään myymälämuotoilun käsitettä ja metodia, vastaamaan kuluttajien muuttuneisiin tarpeisiin myymälätiloja kohtaan. Pitkäaikainen kokemus kaupan alalta unohtamatta käytännön toteutuksen syvää ymmärtämistä toimivat vahvana pohjana kivijalkamyymälän tulevaisuutta pohdittaessa.

Q-Factory
Timo Övermark työskentelee Q-Factoryn eQual-tiimissä Johtavana UX- & saavutettavussasiantuntijana. Hän auttaa työssään asiakkaita kehittämään digipalveluistaan laadukkaampia, helppokäyttöisempiä ja siten kaikille sopivia.
Timo on toiminut pitkään verkkopalveluiden ja sovellusten parissa ensin kehittäjänä ja suunnittelijana, ja myöhemmin kouluttajana ja konsulttina. Hänet ajoi ICT-alalle henkilökohtainen kiinnostus palveluiden helppokäyttöisyyteen ja tarve vaikuttaa palvelun laatuun. Viime aikoina nimenomaan verkko-ostamisen palvelut ovat olleet keskeisenä kiinnostuksen kohteena.
”On tärkeää, että palveluita kehitetään käyttäjälähtöisesti ja keskitytään sujuvan asiakaskokemuksen tuottamiseen mahdollisimman monenlaisille ihmisille eri tilanteissa – myös vähittäiskauppaympäristössä.”

Merkantics
Yhdeksi Markun elämäntehtävistä on muodostunut seminaarin kokonaisuuden suunnittelu ja tuotanto. Pitkä kokemus vähittäiskaupasta, ketjunohjauksesta ja brändin rakentamisesta näkyy sekä seminaarin teemoissa että puheenvuorojen sisällöissä. Seminaarin puheenjohtajan roolissa hän varmistaa vuorovaikutteisen ja hedelmällisen keskustelun puhujien ja yleisön välillä, sopivasti provosoivaan sävyyn.
Markku toimii kaupan, shopperin ja brändien symbioosiin erikoistuneen Merkantics Oy:n toimitusjohtajana. Merkantics:n palvelubrändejä ovat mm. What´s Going On In Retail -seminaari, QnA, Suomen Teollisuusmarkkinointi ja Merkantics Store Check.
Yli kolme vuosikymmentä Tampere Film Festivalin akkreditoituna vieraana, sekä kulttuurimesenaatin rooli elokuvateatteri Orionin pelastusoperaatiossa, pitävät Markun järjissään retail-maailman ulkopuolella.
Kansainvälisistä meriiteistä merkittävin lienee kynttilän sammutuksen EM-kisojen neljäs sija vuodelta 2011.
K-kauppiaan kakara. Sen sortin sosialisti.

TBWA
Marco Mäkinen on TBWA\Helsingin strategiajohtaja, joka on 30 vuoden ajan toiminut suomalaisten markkinointitoimistojen johtotehtävissä. Hän on tehnyt töitä johtaville suomalaisille ja eurooppalaisille brändeille, kirjoittanut brändien ja kasvun merkityksestä (Brändi kulmahuoneeseen, Kasva tai kuihdu) ja hän on vakuuttunut siitä, että Suomessa voi menestyä vain olemalla maailman paras.

Fazer
Markku Breider – Kokenut kaupallisen johtamisen ja tiedolla johdetun liiketoiminnan asiantuntija
Markku Breider on kaupallisen johtamisen ammattilainen, jolla on yli 30 vuoden kokemus myynnin, markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämisen johtotehtävistä. Hänellä on vahva näyttö liiketoiminnan kasvattamisesta, markkina-aseman vahvistamisesta ja uusien toimintamallien juurruttamisesta eri toimialoilla. Markun ydinosaamista on tiedolla johdettujen strategioiden rakentaminen ja käytäntöön vieminen – ymmärrys siitä, miten tiedon ja osaamisen systemaattinen hyödyntäminen ohjaa päätöksentekoa, parantaa kaupallista suorituskykyä ja luo kestävää kilpailuetua.
Uraansa aikana Markku on työskennellyt toimitusjohtajana, maajohtajana sekä myynti- ja markkinointijohtajana FMCG-, vähittäiskauppa-, lääke- ja pelialalla. Lisäksi hänellä on laaja kokemus johdon konsultoinnista ja hallitustyöskentelystä, mikä on vahvistanut hänen strategista sekä muutosjohtamisen osaamistaan.
Tällä hetkellä Markku vastaa Fazerilla Sales Excellencesta ja data-analytiikasta, roolissa, jossa yhdistyvät kaupallisen liiketoiminnan johtaminen ja tiedolla johtamisen kulttuurin rakentaminen. Hän edistää myynnin tehokkuutta ja päätöksenteon laatua hyödyntämällä dataa ja analytiikkaa globaalisti. Tätä ennen hän johti Houston Analytics Oy:ssä AI- ja ML-vetoisia analytiikka- ja kategoriajohtamisen hankkeita, jotka tukivat erityisesti kuluttajatuote- ja vähittäiskauppayrityksiä operaatioiden optimoinnissa, päätöksenteon nopeuttamisessa ja kilpailukyvyn parantamisessa.
Aiemmin urallaan Markku on toiminut muun muassa Fintoto Oy:n toimitusjohtajana, jossa hän modernisoi yhtiön liiketoiminnan, sekä Tiimari Oyj:n johtoryhmässä ja useissa avaintehtävissä Procter & Gamblella (P&G). P&G:llä hänet palkittiin merkittävästä markkinakasvun vauhdittamisesta ja operatiivisen osaamisen kehittämisestä. Hänen erikoisosaamistaan ovat Category Management, asiakkuudenhallinta, strateginen suunnittelu sekä kaupallisten tiimien johtaminen.
Markku on vakuuttunut siitä, että liiketoiminnan menestys nykyisessä datavetoisessa ympäristössä perustuu kykyyn hallita, jakaa ja hyödyntää tietoa tehokkaasti. Hän on sitoutunut rakentamaan tiedolla johtamisen ja osaamisen jakamisen kulttuuria, joka tukee organisaatioiden kasvua, ketteryyttä ja pitkäjänteistä kilpailuetua.

Tokmanni
Veli-Pekka Ääri on Tokmannin kaupallinen johtaja. Veepee on toiminut vähittäiskaupassa propagandapäällikkönä puolitoista vuosikymmentä.
Kaupan lisäksi tausta kilsoissa löytyy operaattori- ja mainostoimistomaailmaa. Hän innostuu brändillä johtamisesta sekä muutoksesta.

Normal
Tony toimii Normalilla kansainvälisenä liikepaikkapäällikkönä.
Tonylla on taustalla jo pitkä ura muodin toimijoiden parissa, m.m. Dressmannin maajohtajuudet Saksassa ja Suomessa, sekä eri johtotehtävät m.m. Seppälän ja Halosen palveluksessa.
Vaikka start up -yritysten sparraaminen kuuluu harrastuksiin, niin viime vuodet ovat kuluneet lähinnä Normal Finlandin vauhdikkaan kasvun takuumiehenä.

Rebl Group
Todella harvinaisen polvivamman päätettyä kumparelasku-uran, Ropponen keitettiin kovaksiurheilu- ja tapahtumamarkkinoinnissa 90–luvun lopulta alkaen.
Lähemmäksi oikeita töitä ja retail-maailmaa Roope päätyi jo 2001, eikä mikään ei ole ollut sen jälkeen entisellään. Yrityskaupat, toimialat, sekä toimenkuvat ovat välillä vieneet Ropposta useissa eri markkinoinnin ja myynnin johtorooleissa kauas päivittäistavarakaupan arjesta.
Paluu piireihin tapahtui neljän setämiehen perustaessa Coloron 2019. Rakkaudesta maailman värjäämiseen he loivat graafiselle alalle uuden paljolti kaupan myynnin edistämiseen keskittyvän yrityksen.
Tänään Coloro on Punamusta Coloro ja Roopesta on tullut Rebl Group Oyj:n yhden kärkihankkeen, Retail median kehitysjohtaja. Ropponen yhdistelee konsernin todella laajaa osaamista ja tarjontaa ohittamattoman kaupan median toimijoiden iloksi ilman vanhentuneiden käytäntöjen kahleita.

Niina Majaniemi on kokenut empatia-asiantuntija ja kirjailija, jonka työssä yhdistyvät tunneymmärrys, saavutettavuus ja asiakaslähtöinen kehittäminen. Hän on toiminut vuosia erilaisten organisaatioiden tukena asiakaskokemuksen parantamisessa, erityisesti tilanteissa, joissa asiakkailla on erilaisia rajoitteita tai haasteita.
Niina uskoo, että empatia ei ole vain tunne, vaan taito, jota voidaan kehittää ja soveltaa systemaattisesti palveluiden suunnittelussa. Empatia360™ -menetelmä on syntynyt tästä näkemyksestä – tarpeesta yhdistää inhimillinen ymmärrys saavutettavuuden ja asiakasymmärryksen rakenteisiin.

Estea
Tealla on yli kymmenen vuoden kokemus asiakaslähtöisestä palvelukehityksestä eri toimialoilla. Hänen erityisosaamistaan ovat palvelumuotoilu, osallistavat menetelmät, asiakasymmärryksen syventäminen sekä palvelupolkujen kehittäminen. Tea uskoo, että vaikuttavat ja toimivat palvelut syntyvät, kun käyttäjät otetaan mukaan suunnitteluun ja eri näkökulmat huomioidaan aidosti.
Esteettömyyden kehittäminen on olennainen osa Tean työtä erityisesti asiakaskokemuksen keskeisenä elementtinä. Hän työskentelee esteettömyyden parissa sekä strategisella tasolla, osana organisaatioiden pitkäjänteistä kehittämistyötä, että operatiivisesti esimerkiksi fyysisten tilojen ja palveluiden saavutettavuuden parantamiseksi.
Tean lähestymistapa yhdistää käytännön esteettömyysratkaisut asiakaslähtöiseen suunnitteluun. Tavoitteena on luoda palveluita ja ympäristöjä, jotka toimivat sujuvasti kaikille.