a Merkantics seminar
Vuoden 2025 seminaarin suunnittelu on käynnistynyt.
Puhujat ja esitysten ajankohdat saattavat muuttua ilmoitetusta.
Markku Mäenpää
Merkantics
Eka Ruola
Nitro Group
Markkinointi ≠ mainonta
Kansainvälinen kilpailu kovenee
Strateginen markkinointi on kasvun moottori
Tiina Karppinen
Happy Out Media
Viime vuosi oli medioille haasteellinen. Kun lähes kaikki mediainvestoinnit laskivat oli ulkomainonta iloinen, kasvava poikkeus.
Miksi ulkomainonta toimii ja mikä on tälle kentälle ilmestynyt uusi MOOH -media? MOOH (Mobile Out Of Home) on yksi ulkomainonnan (OOH) innovaatiosta ja mahdollistaa tarkemman segmentoinnin alueellisesti.
Kerromme esimerkkiasiakkuuden kautta miksi liikkuva ulkomainosmedia toimii, miten sitä mitataan, sekä miten MOOH herättää brändin eloon ja ohjaa kuluttajan ostopolkuun.
Suvituuli Tuukkanen
Verkkokauppa.com
Mitkä ovat verkkokaupan markkinoinnin keskeiset mittarit liiketoiminnan ohjauksessa?
Minkälaisia korjausliikkeitä on mahdollista tehdä ja millä aikajänteellä?
Mielikuvalliset vs. kaupalliset mittarit - mihin brändiä tarvitaan
Tunnistettuja haasteita ja mahdollisuuksia dataviidakossa
Petteri Järvinen
PJOY
Älyä vai oppimista, mitä tekoäly on ja mitä se ei ole?
Tekoälyn järkevä käyttö
Älä ulkoista ydinosaamistasi tekoälylle
Luomuus kunniaan!
Ari-Pekka Saarela
Q-Factory
Tero Pesonen
Q-Factory
Esteettömyysdirektiivi tulee - mitä jos saavutettavuuden ajattelisikin mahdollisuutena eikä vaatimuksena?!
Digitaalisen esteettömyyden eli saavutettavuuden takana piilee mittava bisnesmahdollisuus?
Digitaalisissa palveluissa asioivat ihmiset - miksei niitä suunnitella ihmisille?
Jos palvelut suunniteltaisiin haastavimmat asiakkaat edellä, tulisiko niistä sujuvampia ja tehokkaampia kaikille?
Thomas Michelsson
Telia
Suvi Valkama
Telia
Jukka Lankinen
Nortecon
Mari Hantula
Kauppakeskus Mylly
Mitä keskustan ja kaupallisten keskittymien elävyysindeksi tarkoittaa
Miten elävyysindeksiä ja siihen liittyvää dataa voi hyödyntää liiketoiminnan ohjauksessa
Ketkä ovat olleet voittajia ja ketkä häviäjiä
Ollako keskustassa vai sen ulkopuolella
Esityksen jälkeen käydään paneelikeskustelu, johon Kauppakeskus Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula liittyy mukaan.
Roope Ropponen
PUNAMUSTA MEDIA
Retail median murros vai uudelleensyntyminen
Mistä osatekijöistä retail median valtava kasvu rakentuu?
Mitä retail median uusi aikakausi edellyttää kaupan ja tavarantoimittajien väliseltä yhteistyöltä?
Jouni Virkkunen
Nets
Matias Kiesilä
Paytrail
Maksamisen asiantuntijat Nets ja Paytrail avaavat maksamisen kehityksen kulkua kivijalasta verkkoon
Miten maksuliikenne on kehittynyt vuosikymmenien aikana?
Kuinka digitaalinen maksaminen retail-alalla muuttaa asiakkaiden ostokokemusta?
Millä tavoin fyysisen ja digitaalisen kaupankäynnin kanavat muotoutuvat entistä käyttäjäystävällisemmiksi kokonaisuuksiksi?
Valtteri Soilampi
Sakea
Kuinka sopeuttaa markkinointiorganisaatio videoistumisen vaatimuksia vastaavaksi?
Miten pysytään mukana entistä nopeammin muuttuvassa mediaympäristössä?
Mitkä ovat brändin rakentamisen haasteet ja ratkaisut videomedioissa?
Mikä on tulevaisuuden markkinoijan osaamisprofiili? Mistä oppi ammennetaan?
Arttu Salovaara
BOND
Pakkausdesignin merkitys kaupan omien merkkien menestyksen takana
Menestysreseptinä erottuva pakkausdesign - Case Kotimaista (SOK)
Palikat modernien design-systeemien rakentamiseen
Virve Arvola
Skissi
Virve on joutunut perumaan esityksensä sairastapauksen vuoksi.
Markku Mäenpää
Merkantics
Key learnings
Mitkä ovat tämän hetkiset kriteerit 24/7 Smart Storeille?
Hybridi vai pure?
Tilanne Euroopassa
Kari Luoto
PTY
Petri Toivonen
Kauppahalli24
Veijo Heinonen
Suur-Seudun Osuuskauppa
Markku Mäenpää
Merkantics
Teemoina ja aihealueina
Päivittäistavarakaupan näkymiä
Kari Luoto, PTY
Päivittäistavaran verkkokaupan nykytila ja tulevaisuus BTC- ja BTB-viitekehyksissä
Petri Toivonen, Kauppahalli24
Estradi.com on uuden ajan markkinapaikka, joka yhdistää paikallisen tuottajan ja asiakkaat. Estradi.com:ia operoi Suomen Estradipalvelut Oy, joka on Suur-Seudun Osuuskauppa SSO:n tytäryhtiö.
Mitä mahdollisuuksia Estradi tarjoaa tuottajille? Mitä tavarantoimittajien tulisi tietää Estradista? Vaikuttaako Estradi tavarantoimittajayhteistyöhön? Jos vaikuttaa, niin miten?
Veijo Heinonen, Suur-Seudun Osuuskauppa
Markku Mäenpää moderoi.
Markku Mäenpää
Merkantics
Petri Toivonen
Kauppahalli24
Veijo Heinonen
Suur-Seudun Osuuskauppa
Teemoina ja aihealueina
Päivittäistavaran verkkokaupan nykytila ja tulevaisuus BTC- ja BTB-viitekehyksissä
(Petri Toivonen, Kauppahalli24)
Estradi.com on uuden ajan markkinapaikka, joka yhdistää paikallisen tuottajan ja asiakkaat. Estradi.com:ia operoi Suomen Estradipalvelut Oy, joka on Suur-Seudun Osuuskauppa SSO:n tytäryhtiö.
Mitä mahdollisuuksia Estradi tarjoaa tuottajille? Mitä tavarantoimittajien tulisi tietää Estradista? Vaikuttaako Estradi tavarantoimittajayhteistyöhön? Jos vaikuttaa, niin miten?
(Veijo Heinonen, Suur-Seudun Osuuskauppa)
Markku Mäenpää moderoi.