Esiintyjinä ja asiantuntijoina mm.

Jani Halme

Jani Halme

ToinenPHD

Reetta Rajala

Reetta Rajala

55 RISE & SHINE

Annika Sandell

Annika Sandell

Kesko

Katja Laaksonen

Katja Laaksonen

Commercial Leadership

Mari Hantula

Mari Hantula

Kauppakeskus Mylly

Virve Arvola

Virve Arvola

Skissi

Anna Lavikkala

Anna Lavikkala

Kaupan liitto

Jussi Mäntynen

Jussi Mäntynen

Analyysiverstas

Joonas Heikkinen

Joonas Heikkinen

Vaasan

Timo Övermark

Timo Övermark

Q-Factory

Valtteri Soilampi

Valtteri Soilampi

Sakea

Ilmoittaudu tästä

Rajoitettu erä erikoishintaisia EARLY BIRD -lippuja nyt myynnissä.

Esitysten ja paneelien päiväkohtaiset ajankohdat vahvistuvat myöhemmin.

Keskiviikko 19.3. - torstai 20.3.

KLO

Reetta Rajala

Reetta Rajala

55 RISE & SHINE

Ikätasa-arvosta Suomen kansantalouden ja vähittäiskaupan liiketoiminnan pelastaja

  • 55 RISE & SHINE. Mistä on kysymys?

  • Miten ikätasa-arvo voi synnyttää kilpailuetua vähittäiskaupalle?

  • Työ- ja elämänkokemus johtamisen välineenä.

  • Ikä tuottavuuden kirittäjänä.

KLO

Reetta Rajala

Reetta Rajala

55 RISE & SHINE

Anna Lavikkala

Anna Lavikkala

Kaupan liitto

Paneelikeskustelu Reetta Rajalan esityksen jatkoksi. Voiko ikätasa-arvo vahvistaa vähittäiskaupan liiketoiminnan kilpailukykyä? Onko siinä aineksia kilpailuedun synnyttämiseen?

KLO

Jani Halme

Jani Halme

ToinenPHD

Luovuuden ja datan palkittuja liittoja Cannesista ja kotimaasta

Jani käy esityksessään läpi luovan tuloksellisia töitä datan ja luovuuden toisiaan rikastavasta yhdistämisestä meillä ja muualla.

KLO

Jonne Saivosalmi

Jonne Saivosalmi

BriiffiGround

Markku Mäenpää

Markku Mäenpää

Merkantics

Valtteri Soilampi

Valtteri Soilampi

Sakea

Kuinka brändini pitäisi puhutella GEN Z-kohderyhmää?

Kuinka synnyttää brändille tapa puhua ja käyttäytyä, kun kohderyhmänä on Z-sukupolvi? Brändi, joka kuuntelee aktiivisesti Z-sukupolven mieltymyksiä, synnyttää vahvaa lojaliteettia kohderyhmän keskuudessa.

  • Mikä ihmeen GEN Z?

  • Z-sukupolven osto- ja mediakäyttäytyminen

  • GEN Z, brändit ja retail

  • Case

KLO

Virve Arvola

Virve Arvola

Skissi

Myymälämuotoilu ja hypnoestetiikka

  • Ostokäyttäytymisen muutos ja ennakointi

  • Kaupalliset trendiennusteet ja ilmiöt

  • Asiakaskokemus ammentaa alitajunnasta - hypnoestetiikan metodit

  • Kivijalkamyymälän vallankumous: Museomyymälät suunnannäyttäjinä

KLO

Markku Mäenpää

Markku Mäenpää

Merkantics

Mitkä olivat vuoden 2024 TOP 10 -myymäläkonseptit maailmassa? Mikä niitä yhdistää?

  • Tuoteryhmäjohtamisen ja brändien symbioosi

  • Tekninen arkkitehtuuri, myymälämuotoilun hypnoestetiikka vai niiden yhdistelmä?

  • Kannattaako kohderyhmän näkemyksiä ylipäätään hyödyntää vai mennäkö strateginen ennakointi edellä?

KLO

Katja Laaksonen

Katja Laaksonen

Commercial Leadership

Tiedolla johtamisen merkitys liiketoiminnan ohjaajana

  • Miksi se on tärkeää?

  • Mistä elementeistä tiedolla johtamisen kulttuuri syntyy, mitä se edellyttää organisaatiolta ja mitä se tarkoittaa käytännössä?

  • Kuinka kulttuurin onnistumista voidaan mitata ja mitä tavoitteita sille voidaan asettaa? Miten sitä toteutetaan lisäarvoa tuottavasti?

KLO

Jussi Mäntynen

Jussi Mäntynen

Analyysiverstas

Datasta tekoihin

  • Datamarkkinan kehitys ja haasteet: Datamäärän kasvaessa yrityksissä herää huoli siitä, miten datainvestoinnit saadaan tuottamaan konkreettista arvoa ja miten datan avulla voidaan tehdä parempia liiketoimintapäätöksiä.

  • Tiedolla johtamisen kulttuuri: Kilpailuetu syntyy vain, jos organisaatio ja johto sitoutuvat datan hyödyntämiseen selkeillä tavoitteilla ja riittävillä resursseilla. Tiedolla johtaminen vaatii sitoutumista sekä osaamisen ja kyvykkyyksien jatkuvaa kehittämistä.

  • Analytiikan tulevaisuus päivittäistavarakaupassa: Datan rikastaminen, tekoälyn hyödyntäminen ja master datan hallinta tarjoavat mahdollisuuksia innovatiiviseen brändien ja kategorioiden johtamiseen. Tämä voi johtaa uudenlaiseen yhteistyöhön kaupan ja teollisuuden välillä sekä kilpailuedun syntymiseen.

KLO

Joonas Heikkinen

Joonas Heikkinen

Vaasan

Katja Laaksonen

Katja Laaksonen

Commercial Leadership

Jussi Mäntynen

Jussi Mäntynen

Analyysiverstas

Keynote -puheenvuorojen jatkoksi käydään paneelikeskustelu.

Tiedolla johtamisen kulttuuri, historiadatan analysointi, strateginen ennakointi vai niiden summa?

  • Kaupan ja tavarantoimittajan välisen yhteistyön merkitys tiedolla johtamisessa

  • Mitä tiedolla johtamisen kulttuuri edellyttää kaupan ja tavarantoimittajien organisaatiorakenteelta?

  • Onko data kauppatavaraa vai kulttuuriteko?

KLO

Annika Sandell

Annika Sandell

Kesko

Mari Hantula

Mari Hantula

Kauppakeskus Mylly

Coming soon

Coming soon

Coming soon

Coming soon

What´s Going On In Retail -seminaarissa julkistetaan vuoden 2024 Retail-Markkinointiteko Suomessa.

Syksyllä 2024 lanseerattu seminaarin oheistapahtuma ottaa rohkeasti paikan suomalaisten retail-markkinoinnin tekijöiden mielissä. Tavoitteena on nostaa retail-markkinoinnin tasoa, puhuttelevuutta, tuloksellisuutta, sekä sisällön ja visuaalisuuden laatua suomalaisessa retail-markkinointikentässä.

Ehdotuksia ruotivat ja näkemyksiään antavat suomalaisen retail-markkinointikentän kokeneet tekijät ja asiantuntijat kaupan, tavarantoimittajien ja suunnittelutoimistojen näkökulmista.

Retail-markkinointiteko on nimenomaan teko, ei siis pelkkää puhetta. Teoilla on aina merkityksensä, mutta myös seurauksensa. Kyseessä voi olla esimerkiksi kampanja, markkinointiviestinnän konsepti, pakkausdesign, retail design -ratkaisu, myymälämateriaalikokonaisuus, myymäläkonsepti tai retail-strateginen viitekehys.

Tuomariston lopullinen kokoonpano ja ohjeet ehdotusten lähettämisestä julkaistaan marraskuun 2024 aikana.

What´s Going On In Retail® on rekisteröity tavaramerkki (PRH rekisterinumero 266948).
Merkantics Oy
Kalasataman Trooli
Työpajankatu 9 D
00580 Helsinki\

Tietosuojaseloste
Tietosuojaseloste

Ilmoittaudu tästä