KLO 8.00
Ilmoittautuminen ja aamupalaa
a Merkantics seminar
KEVÄÄN TARJOUSLIPUT MYYNNISSÄ 16.3. ASTI!
Muutokset mahdollisia.
Ilmoittautuminen ja aamupalaa
Markku Mäenpää
Merkantics
Seminaarin avaussanat
Virva Haltsonen
Pentagon Design
Vaikuttava pakkaussuunnittelu – Brändiä rakentavan asiakaskokemuksen suunnittelu
Mika Kukkurainen
NORDIC FOODTECH VC
Ruokasysteemin muutos tapahtui yllättäen?
Ruokajärjestelmän muutos poistaa nykysysteemin kestävyysriskejä uusien tuotantotapojen ja ruuan myötä. Tulevaisuuskestävä ruoka yllättää lautasellasi, eikä paluuta vanhaan ole.
Mitä tämä kaikki tarkoittaa päivittäistavarakaupalle ja pt-brändeille?
Heli Ronkainen
JCDecaux
Uutta tutkimustietoa kuluttajan ostokäyttäytymisestä ostopolun eri vaiheissa.
Miksi vaikutus kuluttajaan kannattaa tehdä hyvissä ajoin ennen ostopaikkaa?
Miten ulkomainonta konvertoi ostoon verkossa ja perinteisessä myymälässä?
Sami Vepsäläinen
Hypercell
Vetovoiman, asikaspotentiaalin ja brändien tavoittavuuden mittaaminen liiketiloissa. Parhaat ratkaisut liiketilojen optimointiin datan avulla.
Kauppakeskuksien ja eri liiketilojen vetovoiman jatkuva mittaaminen
Asiakaspotentiaalia mittaamalla saadaan merkittävää tietoa
liiketilassa tehtävän markkinoinin ja viestinnän tehostamiseksi
tuottaa merkittävää lisäarvoa niin brändeille, liiketiloille ja mainostilan myyjille
Lounas
Ville Kolehmainen
Iiwari Tracking Solutions
Paikannuksen hyödyt vähittäiskaupassa
Vähittäiskaupassa maksutapahtuma on usein ensimmäinen ja ainoa tapahtuma, joka asiakkaasta tallennetaan. Asiakkaiden tarkan paikkatiedon avulla nähdään esim. kaupan kylmät alueet ja todentaa eri toimenpiteiden vaikutukset asiakasvierailuihin ja myyntiin.
Laila Hede Jensen
ZetaDisplay Group
Using Digital Signage to achieve personalisation of retail experiences
Explore what content resonates with the next generation of customers
Learn how to crack the personalisation puzzle
Get ahead of trends in sustainability
Discover how to collect data and utilise analytical insights
Explore how to use Digital Signage networks to create additional revenue streams
Iltapäiväkahvi
Mari Hantula
Kauppakeskus Mylly
Katriina Penttinen
Citycon
Markku Mäenpää
Merkantics
Päivi Salonen
Mall of Tripla
Mika Rantala
Espoon kaupunki
SUURI KAUPPAKESKUSPANEELI BY CITYCON
"Kauppakeskusten vaikutus kaupunkisuunnitteluun ja ihmisten ajatusmaailmaan".
Kauppakeskuspäättäjät ja -asiantuntijat, sekä kaupunkisuunnittelun ihmiset keskustelevat hyvinkin ajankohtaisesta aiheesta. Markku Mäenpää moderoi.
Johanna Kuosmanen
Kotipizza
Miten keskittyä asiakaskokemuksessa liiketoiminnan kasvun kannalta oleellisiin asioihin?
Asiakaskokemus nähdään valitettavan usein epämääräisenä ameebana, josta on vaikea saada otetta. Kun asiaan perehtyy tarkemmin ja analysoi asiakaskokemusta monesta eri näkökulmasta, on mahdollisuus löytää ne asiakaskokemuksen osa-alueet ja kosketuspisteet, joihin liiketoiminnan tulee keskittyä. Asiakaskokemus korreloi liiketoiminnan kasvun kanssa. Siksi se on tärkeä alue johtoryhmien ja hallitusten agendalla.
Maria Wan
Eficode
Hyvät, pahat, rumat ja seksikkäät
Ilmoittautuminen ja aamupalaa
Arhi Kivilahti
Ada Insights
MIHIN SUUNTAAN VÄHITTÄISKAUPPA ON MENOSSA? - VERKKOKAUPAN ROOLI OSANA MUUTOSTA
Katsaus vuoteen 2022. Miten globaalit poikkeustilat (pandemia, Ukraina, inflaatio...) vaikuttivat vähittäiskaupan lukuihin?
Miltä alkuvuosi 2023 näyttää? Mihin vähittäiskaupan tulisi varautua?
Näkymä verkkokaupan tulevaisuudesta
Vähittäiskaupan TOP 3 megatrendit
Jussi Salonen
Oddlygood
Pekka Ajanto
Johdin
Oskari Liimatainen
Lataamo
Markku Mäenpää
Merkantics
LAST MILE PANEL
Vähittäiskaupan ja markkinointiviestinnän asiantuntijat keskustelevat asiakkaan ostopolun krittisistä kohtaamispisteistä ja niiden vaikutuksesta ostopäätöstilanteeseen.
Neljä eri näkökulmaa brändin, jalkautuksen, suunnittelun ja tuotannon viitekehyksistä. Löytyykö yhteinen sävel vai meneekö mattopainiksi?
Virve Arvola
Skissi
Tulevaisuuden kivijalkamyymälä
Ostokäyttäytymisen muutos ja ennakointi
Myymälämuotoilu: art priming
Lounas
Maria Mazzone
Accenture
MARIAN ESITYS TAPAHTUU ETÄYHTEYDELLÄ
Introducing the Store of Tomorrow
With store operating models established in a pre-digital age—with stores designed to optimize foot traffic and traditional shopping journeys—few retailers were fully prepared for the recent shift to digital on this scale or at this pace.
The online-merge-offline (OMO) model calls on retailers to be bold in reimagining how they operate across all retail channels. To help accelerate the OMO model, Accenture has developed an innovative new concept for the Store of Tomorrow. It’s applicable to all sectors of retail, from grocery, to beauty, to DIY and beyond.
Designed to be open, flexible, and adaptable in every respect, the concept combines the speed and simplicity of digital shopping (the Aisle) with the automated efficiency of modern warehousing (the Dark Store) —while putting a greater emphasis on the human-centered physical shopping experiences customers still crave (the Promenade).
Aarne Töllinen
K-Auto
AUTOKAUPPA MURROKSESSA - MILLAISET AJAT OVAT EDESSÄ?
Autokauppa elää valtaisaa murrosta. Rohkeimmat puhuvat jopa globaalista kaaoksesta. Kuluttajien ostokäyttäytyminen muuttuu ja globaalit toimitusketjut järjestäytyvät uudelleen. Sekä autot että toiminta sähköistyy vauhdilla. Kuinka nämä muutokset näkyvät Suomessa ja miltä autokaupan tulevaisuus näyttää?
Iltapäiväkahvi
Aleksi Patana
Virta
Powered by Virta – yrityksesi brändi osaksi Suomen suurinta avointa sähköautojen latausverkostoa
Samalla kun sähköautot jatkavat kasvuennusteiden rikkomista Suomessa ja Euroopassa, liikenteen sähköistymisen suurin murros keskittyy kuitenkin itseasiassa latausinfraan.
Sähköisessä liikenteessä huoltoasemien monopoli liikkumisen mahdollistajina hajoaa, kun auton voi ladata kotona, kaupassa tai kadunvarressa. Lataaja myös pysähtyy pikalatauksenkin aikana useamman minuutin ajaksi käyttämään latauspaikan ympäröiviä palveluita. Miten monetisoida lataustauot ja rakentaa yrityksesi näköinen latausverkosto kokonaisvaltaisesti, ja realistisella takaisinmaksuajalla?
Niina-Marika Lahnavik-Hoffren
Ketoinen
KETOINEN - KUINKA AINUTLAATUISESTA TUOTEINNOVAATIOSTA TULI MEIDÄN KAIKKIEN HYVINVOINNIN LÄHDE
Ketoisen tarina kaiken takana
Jakelupeitto tapissa, mitä seuraavaksi?
Tavoitteet korkealla, taivas rajana
Markku Mäenpää
Merkantics
Myymälä mediana ja kertaostoksen kasvattajana
“Entäpä jos” -esimerkkejä inspiraation lähteiksi ja keskustelun pohjaksi
Esimerkkikoosteen keskeisin tehtävä on toimia inspiraation lähteenä ja keskustelujen käynnistäjänä. Kooste ei ole joukko ideoita, joita kannattaisi jäädä ruotimaan ovatko ne hyviä vai huonoja. Ennemminkin kannattaa keskittyä isoon kuvaan aiheesta myymälä mediana ja arvottaa koosteen eri näkökulmat oman liiketoiminnan kehittämiseen liittyen.
Kooste voi myös toimia eräänlaisena briefinä markkinointiviestinnän suunnittelijoille ja auttaa heitä hahmottamaan paremmin eri näkökulmista ponnistavat mahdollisuudet.
Tärkeämpää on se, mitä kussakin diassa kerrotaan, kuin se, mitä sen yhteydessä oleva kuva pitää sisällään. Tärkeintä on kuitenkin koosteen pohjalta käytävät keskustelut.