a Merkantics seminar

Aarne Töllinen

Aarne Töllinen

K-Auto

Laila Hede Jensen

Laila Hede Jensen

ZetaDisplay Group

Maria Mazzone

Maria Mazzone

Accenture

Arhi Kivilahti

Arhi Kivilahti

Ada Insights

Oskari Liimatainen

Oskari Liimatainen

Lataamo

Johanna Kuosmanen

Johanna Kuosmanen

Kotipizza

Jussi Salonen

Jussi Salonen

Oddlygood

Heli Ronkainen

Heli Ronkainen

JCDecaux

Sami Vepsäläinen

Sami Vepsäläinen

Hypercell

Pekka Ajanto

Pekka Ajanto

Johdin

Virva Haltsonen

Virva Haltsonen

Pentagon Design

Ilmoittaudu tästä

KEVÄÄN TARJOUSLIPUT MYYNNISSÄ 16.3. ASTI!

Muutokset mahdollisia.

Keskiviikko 15.3.

KLO 8.00

Ilmoittautuminen ja aamupalaa

KLO 9.00

Markku Mäenpää

Markku Mäenpää

Merkantics

Seminaarin avaussanat

KLO 9.15

Virva Haltsonen

Virva Haltsonen

Pentagon Design

Vaikuttava pakkaussuunnittelu – Brändiä rakentavan asiakaskokemuksen suunnittelu

KLO 10.00

Mika Kukkurainen

Mika Kukkurainen

NORDIC FOODTECH VC

Ruokasysteemin muutos tapahtui yllättäen?

Ruokajärjestelmän muutos poistaa nykysysteemin kestävyysriskejä uusien tuotantotapojen ja ruuan myötä. Tulevaisuuskestävä ruoka yllättää lautasellasi, eikä paluuta vanhaan ole.

Mitä tämä kaikki tarkoittaa päivittäistavarakaupalle ja pt-brändeille?

KLO 10.30

Heli Ronkainen

Heli Ronkainen

JCDecaux

ULKOMAINONTA OSTOPOLUN BUSINESS-KRIITTISENÄ KOHTAAMISPISTEENÄ

Uutta tutkimustietoa kuluttajan ostokäyttäytymisestä ostopolun eri vaiheissa.

Miksi vaikutus kuluttajaan kannattaa tehdä hyvissä ajoin ennen ostopaikkaa?

Miten ulkomainonta konvertoi ostoon verkossa ja perinteisessä myymälässä?

KLO 11.15

Sami Vepsäläinen

Sami Vepsäläinen

Hypercell

Vetovoiman, asikaspotentiaalin ja brändien tavoittavuuden mittaaminen liiketiloissa. Parhaat ratkaisut liiketilojen optimointiin datan avulla.

  • Kauppakeskuksien ja eri liiketilojen vetovoiman jatkuva mittaaminen

  • Asiakaspotentiaalia mittaamalla saadaan merkittävää tietoa

liiketilassa tehtävän markkinoinin ja viestinnän tehostamiseksi

  • Mainosnäyttöjen ja promootiopisteiden tavoittavuuden mittaaminen

tuottaa merkittävää lisäarvoa niin brändeille, liiketiloille ja mainostilan myyjille

KLO 11.45

Lounas

KLO 13.00

Ville Kolehmainen

Ville Kolehmainen

Iiwari Tracking Solutions

Paikannuksen hyödyt vähittäiskaupassa

Vähittäiskaupassa maksutapahtuma on usein ensimmäinen ja ainoa tapahtuma, joka asiakkaasta tallennetaan. Asiakkaiden tarkan paikkatiedon avulla nähdään esim. kaupan kylmät alueet ja todentaa eri toimenpiteiden vaikutukset asiakasvierailuihin ja myyntiin.

KLO 13.30

Laila Hede Jensen

Laila Hede Jensen

ZetaDisplay Group

Using Digital Signage to achieve personalisation of retail experiences

Explore what content resonates with the next generation of customers

Learn how to crack the personalisation puzzle

Get ahead of trends in sustainability

Discover how to collect data and utilise analytical insights

Explore how to use Digital Signage networks to create additional revenue streams

KLO 14.15

Iltapäiväkahvi

KLO 14.45

Mari Hantula

Mari Hantula

Kauppakeskus Mylly

Katriina Penttinen

Katriina Penttinen

Citycon

Markku Mäenpää

Markku Mäenpää

Merkantics

Päivi Salonen

Päivi Salonen

Mall of Tripla

Mika Rantala

Mika Rantala

Espoon kaupunki

SUURI KAUPPAKESKUSPANEELI BY CITYCON

"Kauppakeskusten vaikutus kaupunkisuunnitteluun ja ihmisten ajatusmaailmaan".

Kauppakeskuspäättäjät ja -asiantuntijat, sekä kaupunkisuunnittelun ihmiset keskustelevat hyvinkin ajankohtaisesta aiheesta. Markku Mäenpää moderoi.

KLO 15.30

Johanna Kuosmanen

Johanna Kuosmanen

Kotipizza

Miten keskittyä asiakaskokemuksessa liiketoiminnan kasvun kannalta oleellisiin asioihin?

Asiakaskokemus nähdään valitettavan usein epämääräisenä ameebana, josta on vaikea saada otetta. Kun asiaan perehtyy tarkemmin ja analysoi asiakaskokemusta monesta eri näkökulmasta, on mahdollisuus löytää ne asiakaskokemuksen osa-alueet ja kosketuspisteet, joihin liiketoiminnan tulee keskittyä. Asiakaskokemus korreloi liiketoiminnan kasvun kanssa. Siksi se on tärkeä alue johtoryhmien ja hallitusten agendalla.

KLO 16.00

Maria Wan

Maria Wan

Eficode

Hyvät, pahat, rumat ja seksikkäät

  • Tunnista, kerää dataa ja ymmärrä asiakkaitasi
  • Ole yhdenvertainen ja vastuullinen, sekä huomioi tuleva esteettömyysdirektiivi
  • Varmista digitaalisen palvelun inklusiivinen asiakaskokemus (ICX)

Torstai 16.3.

KLO 8.00

Ilmoittautuminen ja aamupalaa

KLO 9.00

Arhi Kivilahti

Arhi Kivilahti

Ada Insights

MIHIN SUUNTAAN VÄHITTÄISKAUPPA ON MENOSSA? - VERKKOKAUPAN ROOLI OSANA MUUTOSTA

  • Katsaus vuoteen 2022. Miten globaalit poikkeustilat (pandemia, Ukraina, inflaatio...) vaikuttivat vähittäiskaupan lukuihin?

  • Miltä alkuvuosi 2023 näyttää? Mihin vähittäiskaupan tulisi varautua?

  • Näkymä verkkokaupan tulevaisuudesta

  • Vähittäiskaupan TOP 3 megatrendit

KLO 9.45

Jussi Salonen

Jussi Salonen

Oddlygood

Pekka Ajanto

Pekka Ajanto

Johdin

Oskari Liimatainen

Oskari Liimatainen

Lataamo

Markku Mäenpää

Markku Mäenpää

Merkantics

LAST MILE PANEL

Vähittäiskaupan ja markkinointiviestinnän asiantuntijat keskustelevat asiakkaan ostopolun krittisistä kohtaamispisteistä ja niiden vaikutuksesta ostopäätöstilanteeseen.

Neljä eri näkökulmaa brändin, jalkautuksen, suunnittelun ja tuotannon viitekehyksistä. Löytyykö yhteinen sävel vai meneekö mattopainiksi?

KLO 10.30

Virve Arvola

Virve Arvola

Skissi

Tulevaisuuden kivijalkamyymälä

  • Ostokäyttäytymisen muutos ja ennakointi

  • Myymälämuotoilu: art priming

KLO 11.15

Lounas

KLO 12.30

Maria Mazzone

Maria Mazzone

Accenture

MARIAN ESITYS TAPAHTUU ETÄYHTEYDELLÄ

Introducing the Store of Tomorrow

With store operating models established in a pre-digital age—with stores designed to optimize foot traffic and traditional shopping journeys—few retailers were fully prepared for the recent shift to digital on this scale or at this pace.

The online-merge-offline (OMO) model calls on retailers to be bold in reimagining how they operate across all retail channels. To help accelerate the OMO model, Accenture has developed an innovative new concept for the Store of Tomorrow. It’s applicable to all sectors of retail, from grocery, to beauty, to DIY and beyond.

Designed to be open, flexible, and adaptable in every respect, the concept combines the speed and simplicity of digital shopping (the Aisle) with the automated efficiency of modern warehousing (the Dark Store) —while putting a greater emphasis on the human-centered physical shopping experiences customers still crave (the Promenade).

KLO 13.15

Aarne Töllinen

Aarne Töllinen

K-Auto

AUTOKAUPPA MURROKSESSA - MILLAISET AJAT OVAT EDESSÄ?

Autokauppa elää valtaisaa murrosta. Rohkeimmat puhuvat jopa globaalista kaaoksesta. Kuluttajien ostokäyttäytyminen muuttuu ja globaalit toimitusketjut järjestäytyvät uudelleen. Sekä autot että toiminta sähköistyy vauhdilla. Kuinka nämä muutokset näkyvät Suomessa ja miltä autokaupan tulevaisuus näyttää?

KLO 14.00

Iltapäiväkahvi

KLO 14.30

Aleksi Patana

Aleksi Patana

Virta

Powered by Virta – yrityksesi brändi osaksi Suomen suurinta avointa sähköautojen latausverkostoa

Samalla kun sähköautot jatkavat kasvuennusteiden rikkomista Suomessa ja Euroopassa, liikenteen sähköistymisen suurin murros keskittyy kuitenkin itseasiassa latausinfraan.

Sähköisessä liikenteessä huoltoasemien monopoli liikkumisen mahdollistajina hajoaa, kun auton voi ladata kotona, kaupassa tai kadunvarressa. Lataaja myös pysähtyy pikalatauksenkin aikana useamman minuutin ajaksi käyttämään latauspaikan ympäröiviä palveluita. Miten monetisoida lataustauot ja rakentaa yrityksesi näköinen latausverkosto kokonaisvaltaisesti, ja realistisella takaisinmaksuajalla?

KLO 15.15

Niina-Marika Lahnavik-Hoffren

Niina-Marika Lahnavik-Hoffren

Ketoinen

KETOINEN - KUINKA AINUTLAATUISESTA TUOTEINNOVAATIOSTA TULI MEIDÄN KAIKKIEN HYVINVOINNIN LÄHDE

  • Ketoisen tarina kaiken takana

  • Jakelupeitto tapissa, mitä seuraavaksi?

  • Tavoitteet korkealla, taivas rajana

KLO 16.00

Markku Mäenpää

Markku Mäenpää

Merkantics

Myymälä mediana ja kertaostoksen kasvattajana

“Entäpä jos” -esimerkkejä inspiraation lähteiksi ja keskustelun pohjaksi

Esimerkkikoosteen keskeisin tehtävä on toimia inspiraation lähteenä ja keskustelujen käynnistäjänä. Kooste ei ole joukko ideoita, joita kannattaisi jäädä ruotimaan ovatko ne hyviä vai huonoja. Ennemminkin kannattaa keskittyä isoon kuvaan aiheesta myymälä mediana ja arvottaa koosteen eri näkökulmat oman liiketoiminnan kehittämiseen liittyen.

Kooste voi myös toimia eräänlaisena briefinä markkinointiviestinnän suunnittelijoille ja auttaa heitä hahmottamaan paremmin eri näkökulmista ponnistavat mahdollisuudet.

Tärkeämpää on se, mitä kussakin diassa kerrotaan, kuin se, mitä sen yhteydessä oleva kuva pitää sisällään. Tärkeintä on kuitenkin koosteen pohjalta käytävät keskustelut.

What´s Going On In Retail® on rekisteröity tavaramerkki (PRH rekisterinumero 266948).
Merkantics Oy
Kalasataman Trooli
Työpajankatu 9 D
00580 Helsinki\

Tietosuojaseloste
Tietosuojaseloste

Ilmoittaudu tästä