KLO 08.00
Ilmoittautuminen ja kevyttä aamupalaa.
Esiintyjinä ja asiantuntijoina mm.
Erikoishintaiset Early Bird -liput nyt myynnissä.
Esitysten ja paneelien ajankohdat saattavat vaihtua
Ilmoittautuminen ja kevyttä aamupalaa.
Markku Mäenpää
Merkantics
Seminaarin avaussanat.
Virve Arvola
Skissi
Ostokäyttäytymisen muutos ja ennakointi
Kaupalliset trendiennusteet ja ilmiöt
Asiakaskokemus ammentaa alitajunnasta - hypnoestetiikan metodit
Kivijalkamyymälän vallankumous: Museomyymälät suunnannäyttäjinä
Dan Shaw
ZetaDisplay UK
Creating immersive customer experiences
The role of digital signage in transforming store design
Enhancing storytelling through dynamic content
Markku Mäenpää
Merkantics
Tuoteryhmäjohtamisen ja brändien symbioosi
Tekninen arkkitehtuuri, myymälämuotoilun hypnoestetiikka vai niiden yhdistelmä?
Kannattaako kohderyhmän näkemyksiä ylipäätään hyödyntää vai mennäkö strateginen ennakointi edellä?
Jonne Saivosalmi
BriiffiGround
Markku Mäenpää
Merkantics
Valtteri Soilampi
Sakea
Kuinka synnyttää brändille tapa puhua ja käyttäytyä, kun kohderyhmänä on Z-sukupolvi? Brändi, joka kuuntelee aktiivisesti Z-sukupolven mieltymyksiä, synnyttää vahvaa lojaliteettia kohderyhmän keskuudessa.
Mikä ihmeen GEN Z?
Z-sukupolven osto- ja mediakäyttäytyminen
GEN Z, brändit ja retail
Case
Lounas.
Coming soon
Coming soon
Iltapäiväkahvi.
Reetta Rajala
55 RISE & SHINE
55 RISE & SHINE. Mistä on kysymys?
Miten ikätasa-arvo voi synnyttää kilpailuetua vähittäiskaupalle?
Työ- ja elämänkokemus johtamisen välineenä.
Ikä tuottavuuden kirittäjänä.
Reetta Rajala
55 RISE & SHINE
Anna Lavikkala
Kaupan liitto
Coming soon
Ilmoittautuminen ja kevyttä aamupalaa.
Jani Halme
ToinenPHD
Jani käy esityksessään läpi luovan tuloksellisia töitä datan ja luovuuden toisiaan rikastavasta yhdistämisestä meillä ja muualla.
Katja Laaksonen
Commercial Leadership
Miksi se on tärkeää?
Mistä elementeistä tiedolla johtamisen kulttuuri syntyy, mitä se edellyttää organisaatiolta ja mitä se tarkoittaa käytännössä?
Kuinka kulttuurin onnistumista voidaan mitata ja mitä tavoitteita sille voidaan asettaa? Miten sitä toteutetaan lisäarvoa tuottavasti?
Jussi Mäntynen
Analyysiverstas
Datamarkkinan kehitys ja haasteet: Datamäärän kasvaessa yrityksissä herää huoli siitä, miten datainvestoinnit saadaan tuottamaan konkreettista arvoa ja miten datan avulla voidaan tehdä parempia liiketoimintapäätöksiä.
Tiedolla johtamisen kulttuuri: Kilpailuetu syntyy vain, jos organisaatio ja johto sitoutuvat datan hyödyntämiseen selkeillä tavoitteilla ja riittävillä resursseilla. Tiedolla johtaminen vaatii sitoutumista sekä osaamisen ja kyvykkyyksien jatkuvaa kehittämistä.
Analytiikan tulevaisuus päivittäistavarakaupassa: Datan rikastaminen, tekoälyn hyödyntäminen ja master datan hallinta tarjoavat mahdollisuuksia innovatiiviseen brändien ja kategorioiden johtamiseen. Tämä voi johtaa uudenlaiseen yhteistyöhön kaupan ja teollisuuden välillä sekä kilpailuedun syntymiseen.
Joonas Heikkinen
Vaasan
Katja Laaksonen
Commercial Leadership
Jussi Mäntynen
Analyysiverstas
Kaupan ja tavarantoimittajan välisen yhteistyön merkitys tiedolla johtamisessa
Mitä tiedolla johtamisen kulttuuri edellyttää kaupan ja tavarantoimittajien organisaatiorakenteelta?
Onko data kauppatavaraa vai kulttuuriteko?
Lounas.
Satu Wahlberg
Framtid
Puheenvuorossaan Satu puhuu strategisen ennakoinnin hyödyntämisestä kestävän kasvun kirittäjänä.
Strateginen ennakointi auttaa yrityksiä tunnistamaan mahdolliset tulevat trendit ja muutokset asiakkaissa ja markkinoilla, mikä mahdollistaa aktiivisen ja tietoon perustuvan päätöksenteon kestävän kasvun saavuttamiseksi.
Timo Övermark
Q-Factory
Verkkokauppa ei ole vain tila ostoksille; se on elämys, joka voi rakentaa tai rikkoa asiakassuhteita. Mutta mikä todella määrittelee erinomaisen verkkokauppakokemuksen?
Asioinnin sujuvuus ja joustavuus ovat avaintekijöitä, mutta se ei riitä! Verkkokauppojen on ymmärrettävä asiakkaidensa henkilökohtaiset ominaisuudet, digitaidot, käyttötavat, laitteet ja käyttötilanteet. Tämä asiakaslähtöinen lähestymistapa on kilpailuetu, joka erottaa menestyvän verkkokaupan muista.
Eikä unohdeta saavutettavuutta! Laadukas verkkokauppa on kaikkien ulottuvilla – se huomioi asiakkaita erilaisista taustoista ja tarpeista, varmistaen että jokainen voi nauttia huipputason ostoskokemuksesta.
Liity mukaan, kun sukellamme syvälle asiakaskokemuksen saloihin: mitä se todella tarkoittaa, mistä se koostuu ja ennen kaikkea – miten voimme yhdessä nostaa verkkokauppasi uudelle tasolle?
Iltapäiväkahvi.
Satu Wahlberg
Framtid
Timo Övermark
Q-Factory
Markku Mäenpää
Merkantics
Paneeli.
Miten verkkokauppiaat saadaan motivoitua kehittämään verkkokauppansa joustavammaksi asiakaskokemukseksi?
Briefasimme kolmen ammattikorkeakoulun opiskelijat miettimään "MINKÄLAINEN ON SELLAISEN VERKKOKAUPAN ASIOINTIKOKEMUS, JOSSA YHDISTYVÄT SAAVUTETTAVUUS, HELPPOKÄYTTÖISYYS, INSPIROIVUUS JA KAUPALLISUUS."
Mukana Haaga-Helia Suomesta, OTH Amberg-Weiden Saksasta ja Thomas More Belgiasta. Opiskelijoista muodostettiin 13 tiimiä, jotka esittelivät meille näkemyksensä joulukuussa 2024.
Esittelemme parhaat insightit ja keskustelemme aiheen ympärillä.
Annika Sandell
Kesko
Juuso Kalliala
S-RYHMÄ
Mari Hantula
Kauppakeskus Mylly
Jouni Aura
Raisio
What´s Going On In Retail -seminaarissa julkistetaan vuoden 2024 Retail-Markkinointiteko Suomessa.
Syksyllä 2024 lanseerattu seminaarin oheistapahtuma ottaa rohkeasti paikan suomalaisten retail-markkinoinnin tekijöiden mielissä. Tavoitteena on nostaa retail-markkinoinnin tasoa, puhuttelevuutta, tuloksellisuutta, sekä sisällön ja visuaalisuuden laatua suomalaisessa retail-markkinointikentässä.
Ehdotuksia ruotivat ja näkemyksiään antavat suomalaisen retail-markkinointikentän kokeneet tekijät ja asiantuntijat kaupan, tavarantoimittajien ja suunnittelutoimistojen näkökulmista.
Retail-markkinointiteko on nimenomaan teko, ei siis pelkkää puhetta. Teoilla on aina merkityksensä, mutta myös seurauksensa. Kyseessä voi olla esimerkiksi kampanja, markkinointiviestinnän konsepti, pakkausdesign, retail design -ratkaisu, myymälämateriaalikokonaisuus, myymäläkonsepti tai retail-strateginen viitekehys.
Tuomariston lopullinen kokoonpano ja ohjeet ehdotusten lähettämisestä julkaistaan joulukuun 2024 aikana.