a Merkantics seminar

Petteri Järvinen

Petteri Järvinen

PJOY

Suvituuli Tuukkanen

Suvituuli Tuukkanen

Verkkokauppa.com

Eka Ruola

Eka Ruola

Nitro Group

Veijo Heinonen

Veijo Heinonen

Suur-Seudun Osuuskauppa

Mari Hantula

Mari Hantula

Kauppakeskus Mylly

Tiina Karppinen

Tiina Karppinen

Happy Out Media

Petri Toivonen

Petri Toivonen

Kauppahalli24

Suvi Valkama

Suvi Valkama

Telia

Ari-Pekka Saarela

Ari-Pekka Saarela

Q-Factory

Roope Ropponen

Roope Ropponen

PUNAMUSTA MEDIA

Kari Luoto

Kari Luoto

PTY

Ilmoittaudu tästä

Puhujat ja esitysten ajankohdat saattavat muuttua ilmoitetusta.

Keskiviikko 13.3.

KLO 8.00

Ilmoittautuminen ja aamupalaa tarjolla

KLO 9.00

Markku Mäenpää

Markku Mäenpää

Merkantics

Seminaarin avaussanat

KLO 9.15

Eka Ruola

Eka Ruola

Nitro Group

Markkinointi pelastaa Suomen

  • Markkinointi ≠ mainonta

  • Kansainvälinen kilpailu kovenee

  • Strateginen markkinointi on kasvun moottori

KLO 10.00

Tiina Karppinen

Tiina Karppinen

Happy Out Media

MOOH tuo brändin sinne missä ostaja liikkuu

Viime vuosi oli medioille haasteellinen. Kun lähes kaikki mediainvestoinnit laskivat oli ulkomainonta iloinen, kasvava poikkeus.

Miksi ulkomainonta toimii ja mikä on tälle kentälle ilmestynyt uusi MOOH -media? MOOH (Mobile Out Of Home) on yksi ulkomainonnan (OOH) innovaatiosta ja mahdollistaa tarkemman segmentoinnin alueellisesti.

Kerromme esimerkkiasiakkuuden kautta miksi liikkuva ulkomainosmedia toimii, miten sitä mitataan, sekä miten MOOH herättää brändin eloon ja ohjaa kuluttajan ostopolkuun.

KLO 10.45

Suvituuli Tuukkanen

Suvituuli Tuukkanen

Verkkokauppa.com

Verkkokaupan markkinoinnin mittarointi

  • Mitkä ovat verkkokaupan markkinoinnin keskeiset mittarit liiketoiminnan ohjauksessa?

  • Minkälaisia korjausliikkeitä on mahdollista tehdä ja millä aikajänteellä?

  • Mielikuvalliset vs. kaupalliset mittarit - mihin brändiä tarvitaan

  • Tunnistettuja haasteita ja mahdollisuuksia dataviidakossa

KLO 11.30

Lounas

KLO 13.00

Petteri Järvinen

Petteri Järvinen

PJOY

Tekoäly tulee kaikkialle – myös retail-maailmaan

  • Älyä vai oppimista, mitä tekoäly on ja mitä se ei ole?

  • Tekoälyn järkevä käyttö

  • Älä ulkoista ydinosaamistasi tekoälylle

  • Luomuus kunniaan!

KLO 13.45

Ari-Pekka Saarela

Ari-Pekka Saarela

Q-Factory

Tero Pesonen

Tero Pesonen

Q-Factory

Verkkokaupan happotesti

  • Esteettömyysdirektiivi tulee - mitä jos saavutettavuuden ajattelisikin mahdollisuutena eikä vaatimuksena?!

  • Digitaalisen esteettömyyden eli saavutettavuuden takana piilee mittava bisnesmahdollisuus?

  • Digitaalisissa palveluissa asioivat ihmiset - miksei niitä suunnitella ihmisille?

  • Jos palvelut suunniteltaisiin haastavimmat asiakkaat edellä, tulisiko niistä sujuvampia ja tehokkaampia kaikille?

KLO 14.30

Iltapäiväkahvi

KLO 15.00

Thomas Michelsson

Thomas Michelsson

Telia

Suvi Valkama

Suvi Valkama

Telia

Jukka Lankinen

Jukka Lankinen

Nortecon

Mari Hantula

Mari Hantula

Kauppakeskus Mylly

Kaupunkien ja kaupallisten keskittymien elävyysindeksi

  • Mitä keskustan ja kaupallisten keskittymien elävyysindeksi tarkoittaa

  • Miten elävyysindeksiä ja siihen liittyvää dataa voi hyödyntää liiketoiminnan ohjauksessa

  • Ketkä ovat olleet voittajia ja ketkä häviäjiä

  • Ollako keskustassa vai sen ulkopuolella

Esityksen jälkeen käydään paneelikeskustelu, johon Kauppakeskus Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula liittyy mukaan.

KLO 16.30

Ensimmäinen seminaaripäivä päättyy

Torstai 14.3.

KLO 8.00

Ilmoittautuminen ja aamupalaa

KLO 9.00

Roope Ropponen

Roope Ropponen

PUNAMUSTA MEDIA

Minkälainen on kaupan median ekosysteemi, jossa kaikki voittavat?

  • Retail median murros vai uudelleensyntyminen

  • Mistä osatekijöistä retail median valtava kasvu rakentuu?

  • Mitä retail median uusi aikakausi edellyttää kaupan ja tavarantoimittajien väliseltä yhteistyöltä?

KLO 9.45

Jouni Virkkunen

Jouni Virkkunen

Nets

Matias Kiesilä

Matias Kiesilä

Paytrail

Luottokunnan ostokortista verkkokaupan kiemuroihin

Maksamisen asiantuntijat Nets ja Paytrail avaavat maksamisen kehityksen kulkua kivijalasta verkkoon

  • Miten maksuliikenne on kehittynyt vuosikymmenien aikana?

  • Kuinka digitaalinen maksaminen retail-alalla muuttaa asiakkaiden ostokokemusta?

  • Millä tavoin fyysisen ja digitaalisen kaupankäynnin kanavat muotoutuvat entistä käyttäjäystävällisemmiksi kokonaisuuksiksi?

KLO 10.30

Valtteri Soilampi

Valtteri Soilampi

Sakea

Millaisia lainalaisuuksia videon valtavirtaistuminen tuo markkinoijalle

  • Kuinka sopeuttaa markkinointiorganisaatio videoistumisen vaatimuksia vastaavaksi?

  • Miten pysytään mukana entistä nopeammin muuttuvassa mediaympäristössä?

  • Mitkä ovat brändin rakentamisen haasteet ja ratkaisut videomedioissa?

  • Mikä on tulevaisuuden markkinoijan osaamisprofiili? Mistä oppi ammennetaan?

KLO 11.15

Arttu Salovaara

Arttu Salovaara

BOND

Erottuva ja systemaattinen design

  • Pakkausdesignin merkitys kaupan omien merkkien menestyksen takana

  • Menestysreseptinä erottuva pakkausdesign - Case Kotimaista (SOK)

  • Palikat modernien design-systeemien rakentamiseen

KLO 12.00

Lounas

KLO 13.15

Virve Arvola

Virve Arvola

Skissi

Kivijalkamyymälän kulta-aika

Virve on joutunut perumaan esityksensä sairastapauksen vuoksi.

KLO 13.30

Markku Mäenpää

Markku Mäenpää

Merkantics

Smart Store -konseptit. Mitä olemme oppineet tähän mennessä?

  • Key learnings

  • Mitkä ovat tämän hetkiset kriteerit 24/7 Smart Storeille?

  • Hybridi vai pure?

  • Tilanne Euroopassa

KLO 14.00

Kari Luoto

Kari Luoto

PTY

Petri Toivonen

Petri Toivonen

Kauppahalli24

Veijo Heinonen

Veijo Heinonen

Suur-Seudun Osuuskauppa

Markku Mäenpää

Markku Mäenpää

Merkantics

Seminaarin yhteydessä järjestetään ensimmäistä kertaa TOP to TOP CONVERSATIONS -osuus, jossa vähittäiskaupan päättäjät ja tavarantoimittajien kaupallinen johto haastavat toinen toisiaan esitysten ja paneelien innoittamina.

Teemoina ja aihealueina

Päivittäistavarakaupan näkymiä

  • Kaupan esitykset alan sääntelyn uudistamiseksi
  • Alan yhteinen kehittäminen ja kilpailukyky

Kari Luoto, PTY

Päivittäistavaran verkkokaupan nykytila ja tulevaisuus BTC- ja BTB-viitekehyksissä

Petri Toivonen, Kauppahalli24

Estradi.com on uuden ajan markkinapaikka, joka yhdistää paikallisen tuottajan ja asiakkaat. Estradi.com:ia operoi Suomen Estradipalvelut Oy, joka on Suur-Seudun Osuuskauppa SSO:n tytäryhtiö.

Mitä mahdollisuuksia Estradi tarjoaa tuottajille? Mitä tavarantoimittajien tulisi tietää Estradista? Vaikuttaako Estradi tavarantoimittajayhteistyöhön? Jos vaikuttaa, niin miten?

  • Asiakaskäyttäytymisen muutos
  • Start Upit isojen yritysten kehitysalustoina
  • Ekosysteemitalous ja verkostojohtaminen
  • Palvelulogistiikan strateginen rooli

Veijo Heinonen, Suur-Seudun Osuuskauppa

Markku Mäenpää moderoi.

KLO 15.15

Iltapäiväkahvi

KLO 15.45

Markku Mäenpää

Markku Mäenpää

Merkantics

Petri Toivonen

Petri Toivonen

Kauppahalli24

Veijo Heinonen

Veijo Heinonen

Suur-Seudun Osuuskauppa

TOP TO TOP CONVERSATIONS jatkuu...

Teemoina ja aihealueina

Päivittäistavaran verkkokaupan nykytila ja tulevaisuus BTC- ja BTB-viitekehyksissä

(Petri Toivonen, Kauppahalli24)

Estradi.com on uuden ajan markkinapaikka, joka yhdistää paikallisen tuottajan ja asiakkaat. Estradi.com:ia operoi Suomen Estradipalvelut Oy, joka on Suur-Seudun Osuuskauppa SSO:n tytäryhtiö.

Mitä mahdollisuuksia Estradi tarjoaa tuottajille? Mitä tavarantoimittajien tulisi tietää Estradista? Vaikuttaako Estradi tavarantoimittajayhteistyöhön? Jos vaikuttaa, niin miten?

  • Asiakaskäyttäytymisen muutos
  • Start Upit isojen yritysten kehitysalustoina
  • Ekosysteemitalous ja verkostojohtaminen
  • Palvelulogistiikan strateginen rooli

(Veijo Heinonen, Suur-Seudun Osuuskauppa)

Markku Mäenpää moderoi.

KLO 16.30

Seminaari päättyy

What´s Going On In Retail® on rekisteröity tavaramerkki (PRH rekisterinumero 266948).
Merkantics Oy
Kalasataman Trooli
Työpajankatu 9 D
00580 Helsinki\

Tietosuojaseloste
Tietosuojaseloste

Ilmoittaudu tästä