A MERKANTICS SEMINAR

Mari Kiviniemi

Mari Kiviniemi

Kaupan Liitto

Petteri Parta

Petteri Parta

RED BULL FINLAND

Eka Ruola

Eka Ruola

Nitro Group

Arhi Kivilahti

Arhi Kivilahti

Ada Insights

Arto Sivonen

Arto Sivonen

Måndag

Anu Muurinen

Anu Muurinen

Accenture

Juhana Rintala

Juhana Rintala

Ruokaboksi

Annika Lundström

Annika Lundström

Wolt Market

Tapio Levä

Tapio Levä

Telia

Päivi Saarinen

Päivi Saarinen

Briiffi & Ground Communications

Petri Toivonen

Petri Toivonen

Kauppahalli24

Ilmoittaudu tästä

Ohjelman, aikataulun ja esiintyjien muutokset mahdollisia.

KESKIVIIKKO 23.3.

KLO 8.30

ILMOITTAUTUMINEN JA AAMUPALAA

KLO 9.45

Markku Mäenpää

Markku Mäenpää

Merkantics

SEMINAARIN AVAUSSANAT

KLO 10.00

Mari Kiviniemi

Mari Kiviniemi

Kaupan Liitto

Pandemian vaikutukset kaupan tulevaisuuden näkymiin

  • Onko koronakriisistä toivuttu?
  • Miltä näyttää suomalaisen kaupan tulevaisuus verkkokaupan lisääntyessä?
  • Miten varmistetaan suomalaisen kaupan kilpailukyky?

KLO 10.45

Petteri Parta

Petteri Parta

RED BULL FINLAND

Arto Sivonen

Arto Sivonen

Måndag

Anssi Järvinen

Anssi Järvinen

OY Anssi Järvinen AB

Valtteri Soilampi

Valtteri Soilampi

Sakea

Pekka Ajanto

Pekka Ajanto

Johdin

Vähittäiskaupan asiantuntijapaneeli

Suuri osa sekä tuote- että palvelulanseerauksista Suomessa epäonnistuu totaalisesti. Miksi näin tapahtuu ja miten lanseeraukset tulisi suunnitella, että niihin sijoitetut pääomat tuottaisivat ja toisivat lisäarvoa koko kaupan arvoketjulle? Miten tämän päivän lanseerauspäätökset syntyvät?

Suomessa on myös valtavasti osaamista liittyen vastuullisuuden eri osa-alueisiin. Sitä ei kuitenkaan uskalleta tai osata viedä vahvasti brändiin ja markkinointiin saakka.

  • Mitkä kaupan arvoketjun osa-alueet tulee huomioida ja miten?

  • Milloin lanseeraus voidaan katsoa onnistuneeksi?

  • Miten huomioidaan lanseerauksen jälkeinen aika lanseerauksen suunnittelussa?

  • Jäävätkö puheet vastuullisuudesta geneerisiksi vai lipsahdetaanko helposti viherpesun puolelle?

KLO 11.45

Timo Kärnä

Timo Kärnä

Kauppahalli24

Patrick Malmström

Patrick Malmström

Cuuma

Kati Partanen

Kati Partanen

Twistbe

BRÄNDI LUPAA - ASIAKASKOKEMUS LUNASTAA vai päinvastoin

  • Asiakaspalvelun ja -kokemuksen merkitys liiketoiminnalle
  • Businesskriittiset kohtaamispisteet asiakaskokemuksessa
  • Asiakaspalvelu, asiakaskokemus vai molemmat?
  • Onnistumisen mittaaminen

KLO 12.30

LOUNAS

KLO 13.30

Tapio Levä

Tapio Levä

Telia

Tiedätkö missä asiakkaasi liikkuvat? Mobiilidata vähittäiskaupan kasvua tukemassa.

Verkkokauppa, etätyön kasvu, monipaikkaisuuden lisääntyminen ja koronapandemia ovat muuttaneet ihmisten käyttäytymistä. Laadukas asiakasymmärrys muuttuneessa maailmassa edellyttää uusia tietolähteitä perinteisten väestö- ja työpaikkatilastojen rinnalle

Puheenvuorossa kuulet, miten edelläkävijät kuten Halpahalli, Rajalla-kauppakeskus ja Naughty BRGR ovat hyödyntäneet Telian mobiiliverkkodataa asiakasymmärryksen parantamiseen, markkinoinnin kohdentamiseen ja liikepaikkasuunnitteluun.

KLO 14.30

Juha Mattsson

Juha Mattsson

Futures Platform Ltd.

Miten tunnistaa liiketoimintamahdollisuudet ennakkoon? Miten varmistaa, että olemme varautuneet paremmin, kun uusi kriisi koittaa?

Maailma muuttuu yhä nopeammin ja muutokset ovat monisyisiä sekä kompleksisia. Organisaatiot pienistä isoihin tarvitsevat kykyä katsoa tulevaisuuteen ja tunnistaa sen uhkia ja mahdollisuuksia. Kriisitilanteet luovat painetta, mutta myös tilaisuuden uudistua sekä löytää uusia liiketoiminta-alueita.

  • Miten olla valmistautuneempi jatkossa?
  • Miten tunnistaa tulevia mahdollisuuksia jo ennakkoon?
  • Mikä ero on ennakoinnilla ja ennustamisella, ja mikä on niiden hyöty?

KLO 15.15

ILTAPÄIVÄKAHVI

KLO 15.45

Eka Ruola

Eka Ruola

Nitro Group

Markkinoinnin uudet 4P:tä

  • Uusi viitekehys modernille markkinoinnille
  • Miten uudet 4P:tä käyttäytyvät retailin näkökulmasta?
  • Markkinoinnin merkityksen kohoaminen

KLO 16.15

Jone Korpi

Jone Korpi

Idea Markkinointi

Brändin rikastaminen ja new age -metodiikka

  • Hetkeksi ulos brändityön standardeista
  • Brändistrategia vai brändin rikastaminen?
  • Sisältö on edelleen kuningas, vaikka relevantit kanavat ovatkin muuttuneet
  • Taktisen mainonnan rooli tämän päivän keinovalikoimassa

TORSTAI 24.3.

KLO 8.00

ILMOITTAUTUMINEN JA AAMUPALAA

KLO 9.00

Annika Lundström

Annika Lundström

Wolt Market

Maailma muuttuu nyt nopeammin kuin osasimme ehkä koskaan odottaa. Ihmisten käyttäytyminen muuttuu, eikä vähiten kuluttamisen alueella. Menestyviä yrityksiä yhdistää yksi sana: asiakaskokemus. Millä kaikella tekemisellä asiakaskokemusta tulisi ja johtaa ja millä kaikella me sitä päädymme johtamaan?

KLO 9.45

Juhana Rintala

Juhana Rintala

Ruokaboksi

Arhi Kivilahti

Arhi Kivilahti

Ada Insights

Markku Mäenpää

Markku Mäenpää

Merkantics

Mariana Liljeström

Mariana Liljeström

Vaasan Oy

Petri Toivonen

Petri Toivonen

Kauppahalli24

Suuri ruoan verkkokauppakeskustelu

Ruoan verkkokauppa on Suomessa voimakkaassa kiihdytysvaiheessa, mutta kuinka kauan. Voisivatko tavarantoimittaja-brändit edesauttaa ruoan verkkokaupan toimijoita kasvun vauhdittamisessa, vai pärjäävätkö ruoan verkkokauppiaat omillaan? Ruoan verkkokaupan algoritmit ja muu data antavat vastauksen kysymyksiin mitä, miten ja kuinka paljon, mutta yksi keskeisimmistä kysymyksistä jää vaille vastausta. Miksi?

KLO 11.15

Päivi Saarinen

Päivi Saarinen

Briiffi & Ground Communications

Onko vastuullisuus uusi musta? Vai onko se lopulta pelkkää kiiltokuvaa?

Kaupan alan yritykset kipuilevat oman vastuullisuutensa kanssa. Suurin osa yrityksistä tuoda vastuullisuus brändin ytimeen epäonnistuu tai se leimataan viherpesuksi. Onko vastuullisuus isoa vai pientä? Tekoja vai tavoitteita? Miten ymmärrystä kuluttajien odotuksista voidaan parantaa?

KLO 11.50

Elina Ekelund

Elina Ekelund

Citycon

Vastuullisuus kauppakeskushankkeessa – kokemuksia Cityconin Lippulaiva-projektista

Kauppakeskusten omistaja, ylläpitäjä ja kehittäjä Citycon näkee vastuullisen toiminnan olevan avain pitkäaikaisen lisäarvon luomiseen. Citycon keskittyy myös yhä voimakkaammin kehittämään monikäyttöisiä kaupunkikeskuksia sekä tiivistämään olemassa olevaa kaupunkiympäristöä keskustensa yhteydessä. Espooseen rakentuva Lippulaiva on malliesimerkki Cityconin vastuullisuustavoitteiden toteuttamisesta ja päivitetystä strategiasta.

Mitä vastuullisuus käytännössä tarkoittaa kauppakeskushankkeessa? Millä keinoin Citycon on tavoitellut Lippulaivassa hiilineutraaliutta ja edistänyt ympäristöystävällistä liikkumista? Miten sosiaalinen vastuu on huomioitu – saadaanko kaupunkilaiset ja nuoret osallistettua suunnitteluun?

KLO 12.30

LOUNAS

KLO 13.30

Markku Mäenpää

Markku Mäenpää

Merkantics

PRIVATE LABEL INDEX FINLAND - VUOSISUUNNITTELUN UUSI AIKA

Kuinka paljon kaupan omien merkkien ja markkinajohtaja-brändien arvo-osuudet eri kategorioissa tulevat muuttumaan seuraavan kahden vuoden aikana? Miten PRIVATE LABEL INDEX -dataa voi hyödyntää tavarantoimittajien ja kaupan välisessä vuoropuhelussa Onko vihdoin koittanut aika, jolloin peruutuspeiliin katsominen päättyy?

KLO 14.00

Anu Muurinen

Anu Muurinen

Accenture

Loyalty: The case for change in an age of experiences

Moving from ‘something for everyone’ to ‘everything for someone’ - a loyalty program is an effective way of differentiating a proposition from rivals and enhancing brand values. Loyalty programs are especially important for retailers selling predominantly branded products or commodity items (e.g. grocers). What are the different succesful models from theglobal arena, how has Lidl Plus changed the retail loyalty in Finland and what is the expected impact of Amazon Prime to the Loyalty Mindsets of Finnish customers?

KLO 14.45

ILTAPÄIVÄKAHVI

KLO 15.15

Annukka Pokki

Annukka Pokki

ZetaDisplay

Asiakaskokemuksen parantaminen digitaalisen näyttöviestinnän avulla

  • Miten huomioida ostopolun eri vaiheet näyttöjen sijoittelulla ja rooleilla?

  • Ymmärrä, analysoi ja optimoi

  • Datan ja asiakasymmärryksen avulla parempiin tuloksiin

KLO 16.00

Teppo Juuvinmaa

Teppo Juuvinmaa

Kulma Creative

Mitä tehdä kun brändin lojaliteetti laskee ja ihmisen kokeilunhalu kasvaa?

  • Tuote on kuningas näkökulmasta riippumatta
  • Mitä tarkoitetaan informaation ja emootion liitolla?
  • Kuinka vaikuttavuuden voi maksimoida ostopäätöstilanteissa?

What´s Going On In Retail® on rekisteröity tavaramerkki (PRH rekisterinumero 266948).
Merkantics Oy
Kalasataman Trooli
Työpajankatu 9 D
00580 Helsinki\

Tietosuojaseloste
Tietosuojaseloste

Ilmoittaudu tästä