Esiintyjinä ja asiantuntijoina mm.

Jani Halme

Jani Halme

ToinenPHD

Antti Oksa

Antti Oksa

S-ryhmä

Reetta Rajala

Reetta Rajala

55 RISE & SHINE

Annika Sandell

Annika Sandell

Kesko

Juuso Kalliala

Juuso Kalliala

S-RYHMÄ

Katja Laaksonen

Katja Laaksonen

Commercial Leadership

Mari Hantula

Mari Hantula

Kauppakeskus Mylly

Jussi Mäntynen

Jussi Mäntynen

Analyysiverstas

Timo Övermark

Timo Övermark

Q-Factory

Dan Shaw

Dan Shaw

ZetaDisplay Group

Ari Hokkanen

Ari Hokkanen

Suomalainen Kirjakauppa

Ilmoittaudu tästä

Erikoishintaiset TAMMI-ALE -liput myynnissä 31.1.2025 saakka.

What´s Going On In Retail -seminaarin yhteydessä julkistetaan vuoden 2024 Retail-Markkinointiteko Suomessa.

Syksyllä 2024 lanseerattu seminaarin oheistapahtuma ottaa rohkeasti paikan suomalaisten retail-markkinoinnin -tekijöiden mielissä. Tavoitteena on nostaa retail-markkinoinnin tasoa, puhuttelevuutta, tuloksellisuutta, sekä sisällön ja visuaalisuuden laatua suomalaisessa retail-markkinointikentässä.

Ehdotuksia ruotivat ja näkemyksiään antavat suomalaisen retail-markkinointikentän kokeneet tekijät ja asiantuntijat kaupan, tavarantoimittajan ja suunnittelijan näkökulmasta.

Retail-markkinointiteko on nimenomaan teko, ei siis pelkkää puhetta. Teoilla on aina merkityksensä, mutta myös seurauksensa. Kyseessä voi olla esimerkiksi kampanja, markkinointiviestinnän konsepti, pakkausdesign, retail design -ratkaisu, myymälämateriaalikokonaisuus, myymäläkonsepti tai retail-strateginen viitekehys.

Ohjeet ehdotusten lähettämisestä julkaistaan tammikuun 2025 aikana.

TUOMARISTO

Annika Sandell, Kesko

Annika toimii Keskon päivittäistavarakaupan markkinoinnissa, jossa hän vastaa Marketing Operations kokonaisuudesta, mm. myymälämarkkinoinnista. Annikalla on laaja kokemus FMCG-alasta sekä retailista, hän on toiminut markkinointi-, ja myyntivastaavana, useassa eri jakelukanavassa, sekä kotimaassa että Pohjoismaissa.

"Teot puhuvat puolestaan, keskiössä asiakasymmärrys ja oma liiketoimintastrategia."

Juuso Kalliala, S-ryhmä

Juuso on toiminut parisenkymmentä vuotta eri mainostoimistoissa suunnittelijana ja viimeiset neljä vuotta S-ryhmässä Creative Leadina.

Hänen työnään on auttaa niin luovia kumppaneita kuin omaa tiimiäänkin löytämään kutkuttavia, riemastuttavia, pöyristyttäviä tai järisyttäviä tarinoita, jotka auttavat brändejä menestymään.

Ari Hokkanen, Suomalainen Kirjakauppa

Arilla on pitkäaikainen kokemus retail-alalta, erityisesti kirjakaupasta. Olen työskennellyt useissa eri rooleissa, joissa olen kasvattanut syvällistä ymmärrystä asiakaspalvelusta, myynnistä ja liiketoiminnan kehittämisestä. Retail -alalla työskentely on opettanut minulle tärkeitä taitoja, kuten kumppanuussuhteiden rakentamista ja ylläpitämistä, sekä kykyä sopeutua nopeasti muuttuviin markkinatilanteisiin.

Viimeaikaiset kiinnostuksen kohteeni ovat datalla johtaminen sekä tekoälyn käytön mahdollisuuksien etsiminen ja hyödyntäminen. Uskon, että teknologioiden avulla voimme parantaa liiketoimintaprosesseja, tehdä parempia päätöksiä ja tarjota asiakkaille entistä parempia palveluita. Edellämainittujen lisäksi minulla on osaamista konseptien kehittämisessä, niin kotimaisten kuin ulkomaistenkin toimijoiden kanssa.

Kaiken tekemisen keskiössä on asiakas!

Mari Hantula, Kauppakeskus Mylly

Mari Hantula toimii maailman ihmeellisimmässä raisiolaisessa kauppakeskuksessa, Myllyssä, toimitusjohtajana. Hänen toimitusjohtajakaudellaan Kauppakeskus Mylly on luonut nahkansa ja on paitsi oman maantieteellisen alueensa markkinajohtaja, tavoittelee myös laajempaa tunnettuutta matkailukohteena Suomessa. Myllyn strategian keskiössä on brändi, jota tukevat fokus miljoonien Myllyn kuluttaja-asiakkaiden asiakaskokemuksen sekä noin 1500 kauppakeskuksessa työskentelevän ihm(eell)isen henkilöstökokemuksen kehittämisessä.

Marin kaudella on Kauppakeskus Myllyssä toteutettu mm. massiivinen brändiuudistus sekä elokuvateatterin rakennushanke. Myös ikoninen Myllyntori on päivitetty tähän päivään ja Myllyntorni on saavuttanut aseman Raision vaikuttavimpana Tiktokkaajana. Mylly on nelinkertainen toimialan Luottamus&Maine-tutkimuksen voittaja sekä kahminut alan palkintoja etenkin brändin sekä markkinoinnin kategorioissa. Työn alla on myös Myllyn jäljellä olevan 20.000 m2 rakennusoikeuden vaihtoehtojen tarkastelu. Ennen Kauppakeskus Myllyn tehtävää Mari on tehnyt uran vähittäiskaupan liiketoiminnan johtaja ja ketjun ohjaus-rooleissa mm. Marimekossa sekä Stockmannilla.

Jouni Aura, Raisio

Jouni Aura toimii Raision maajohtajana ja vastaa Suomen ja Baltian päivittäistavarakauppa- ja foodservice -liiketoiminnoista. Jounilla on laaja kokemus päivittäistavarakaupasta ja hän on toiminut uransa aikana myynnin johtamisen, kategoriakehityksen ja digitaalisen liiketoiminnan eri tehtävissä.

Raisio keskittyy vastuullisuuteen ja terveelliseen ruokaan samaan aikaan kun Raision muutosmatka kohti asiakaslähtöisempää dataohjattua myyntiä etenee.

"Ihmisiä, prosesseja ja teknologiaa tulee koko ajan kehittää ketterästi ja samanaikaisesti, jotta voimme luoda lisäarvoa ja liiketoiminnan kasvua asiakkaille".

What´s Going On In Retail® on rekisteröity tavaramerkki (PRH rekisterinumero 266948).
Merkantics Oy
Kalasataman Trooli
Työpajankatu 9 D
00580 Helsinki\

Tietosuojaseloste
Tietosuojaseloste

Ilmoittaudu tästä