Mari Kiviniemi Kaupan liitto

Mari Kiviniemi, on toiminut Kaupan liiton toimitusjohtajana viime vuoden alusta lähtien. Hänet valittiin eduskuntaan vuonna 1995 Vaasan vaalipiiristä, jota hän edusti kolme vaalikautta. Vuonna 2007 vaalipiiriksi vaihtui Helsinki, jonka kaupunginvaltuustossa hän myös toimi ja jonka edustajana hän oli vuoteen 2014 saakka. Ministerikokemusta Kiviniemellä on ulkoministeriöstä, jossa hän toimi ulkomaankauppa- ja kehitysministerinä, sekä valtiovarainministeriöstä hallinto- ja kuntaministerin tehtävästä. Suomen pääministeri hän oli vuosina 2010-2011.

Ennen nykyistä tehtäväänsä Kiviniemi valittiin ensimmäisenä suomalaisena Pariisissa toimivan OECD:n eli Euroopan taloudellisen yhteistyön ja kehityksen järjestön apulaispääsihteeriksi. Toimessaan vuosina 2014-2018 hän vastasi kauppa ja maatalous-, tilasto-, hallinnon kehittämis- sekä yrittäjyys-, pk-yritys, aluekehitys- ja kaupunkipolitiikkaosastoista.

Tommi Tervanen Kotipizza Group

Kotipizza Groupin toimitusjohtaja Tommi Tervanen on intohimoinen ruuan ystävä ja aktiivinen liike-elämän mielipidevaikuttaja. Tervasen johdolla Kotipizza-ketju uudistui vastuullisen ravintolatoiminnan suunnannäyttäjäksi ja sen emoyhtiö Kotipizza Group kasvatti arvonsa yli nelinkertaiseksi reilun neljän vuoden pörssissä olon aikana. Nyt Kotipizza jatkaa uudistumistaan panostamalla kuljetukseen ja digitaalisiin palveluihin.

Anna Sorainen Briiffi & Ground Communications

Anna Sorainen on strategisen viestinnän ja johtamisen asiantuntija, jolla on yli 25 vuoden kokemus mediasta, viestinnästä ja markkinoinnista. Anna työskentelee organisaatioiden ylimmän johdon ja asiantuntijoiden kanssa erityisesti vaativissa muutos- ja kriisitilanteissa. Annan ura alkoi Yleisradion TV1:n toimituksista uutis-, ajankohtais- ja urheilutoimittajana, ja vuonna 2005 hän perusti viestintätoimisto Ground Communicationsin.

Vuonna 2019 Anna valittiin Vuoden viestijäksi ja vuonna 2015 Vuoden puhujaksi Suomessa. Lokakuussa 2018 hän julkaisi kriisiviestintään ja -johtamiseen keskittyvän kirjan ”SORI – johtaja ja julkisuus kriisissä” (Alma Talent, 2018).

Petteri Parta Red Bull Finland

Petellä on poikkeuksellisen vahva kokemus päivittäistavarasektorin myynnistä, markkinoinnista ja johtamisesta. Runsaan viiden vuoden ajan Pete on vetänyt Suomen Red Bull -organisaatiota vahvalla mutta rennolla otteella ja saanut aikaan hyviä tuloksia yhteistyössä pt-kaupan kanssa.

Parin viime vuoden arvonnousut sekä oman brändin että koko kategorian osalta kertovat ammattimaisesta otteessa lanseerausten suunnittelun ja läpiviennin osalta.

Aleksi Salminen Kauppakeskus REDI

Aleksi Salminen on muotikaupan moniosaaja, joka päätyi sattumuksien kautta helmikuussa 2019 REDIn kauppakeskuksen kauppakeskusjohtajaksi. Aleksin intohimon kohteina ovat muutosjohtaminen, brändäys, sekä asiakaspalvelun- ja myynninjohtaminen. Hän on työskennellyt vuosien saatossa Dressmannin aluepäällikkönä, Carlingsin maajohtajana, KappAhl Oyn toimitusjohtajana, sekä kivijalkayrittäjänä.

Markku Mäenpää What´s Going On In Retail®

Yhdeksi Markun elämäntehtävistä on muodostunut seminaarin kokonaisuuden suunnittelu ja tuotanto. Pitkä kokemus vähittäiskaupasta, ketjunohjauksesta ja brändin rakentamisesta näkyy sekä seminaarin teemoissa että puheenvuorojen sisällöissä. Seminaarin puheenjohtajan roolissa hän varmistaa vuorovaikutteisen ja hedelmällisen keskustelun puhujien ja yleisön välillä, sopivasti provosoivaan sävyyn.

Antti Viertola Analyysiverstas

Antilla on vahva kokemus eri asiantuntijatehtävistä kaupan ja teollisuuden puolelta. Antin erityisosaamista on tuoteryhmäjohtaminen ja asiakasmarkkinointi sekä ymmärrys siitä miten tiedon paremmalla hyödyntämisellä voidaan ymmärtää, ennakoida ja muuttaa ostokäyttäytymistä.

Analyysiverstas syntyi aikanaan Antin omasta käyttäjäkokemuksesta ja oivalluksesta, että data on oivaltamisesta varten ja analytiikasta saatavat hyödyt on tuotava koko organisaation käyttöön.

Jone Korpi Idea Markkinointi

Jone Korpi on tamperelainen, 19 vuotias yrittäjä ja kevään 2020 abiturientti. Nuoresta iästään huolimatta - ellei jopa siitä syystä Jone tarjoaa asiakkailleen strategisen brändikehityksen, digimarkkinoinnin ja markkinoinnin automaation palveluita uudenlaisella, freesimmällä ajatusmallilla.

Jenna Mäntynen Futures Platform

Jenna Mäntynen on strategisen ennakoinnin asiantuntija. Työkseen hän auttaa yrityksiä luomaan sisäistä valmiutta tunnistaa tulevaisuuden haasteita ja mahdollisuuksia ennakoinnin avulla.

Jenna työskentelee organisaatioiden ylimmän johdon, innovaatiotiimien sekä strategiatyöryhmien kanssa rakentaen organisaation sisäisiä ennakointikyvykkyyksiä. Jennalla on vankka kokemus niin myynnistä, markkinoinnista, asiakashallinnasta kuin yrityksen johdon tarpeista, joka edesauttaa ennakoinnin kokonaisvaltaisten tarpeiden huomioon ottamisen.

Dataan, tietojärjestelmiin sekä tiedolla johtamiseen intohimoisesti suhtautuva Jenna on uransa aikana työskennellyt myös ulkomailla vastaten kansainvälisen ohjelmistoalan yrityksen asiakkuuksista sekä prosessien kehityksestä.

Lisää puhujakiinnityksiä tulossa kevään ja kesän aikana.